2011. április 9., szombat

Rajzás

Sajnos a Rajzás kései időpontváltozása, és a mostani hétvége egyéb jellegű programja miatt eleinte nagyon úgy nézett ki, hogy ki kell hagyjam az idei évnyitót. Eleinte ugyan nem bántam, hiszen az időpontváltozáskor felröppenő kósza hírek és pletykák a helyszínről elvették a kedvem az egésztől. (Kár ezért az egy bizonytalan hétért, hiszen, ha egyből közlik az új helyszínt, bizonyára senki se elégedetlenkedett volna...) Amikor pedig kiderült, hogy a 20. Rajzás a Hungaroringen lesz, tudtam, hogy ott a helyem.
Másodjára péntek délután, a fékem szétesésekor ment el a kedvem az egésztől, de végül, amint a Typ3-mal útra keltünk, visszajött. Reggel kicsit késve, valamivel 9 után érkeztünk meg a Ringre, a bejáratnál összefutottunk Robiékkal, majd együtt vártunk 'majd félórát hogy bejussunk a parkolóba. Aztán, amikor a sor vége a közel egy kilométerrel arrébb lévő kapunál volt, a várakozást megunva kielőztük a sort, és előrepofátlankodtunk.
A probléma oka csupán annyi volt, hogy az érkezők és a pályára felhajtók keresztezték egymást, és mivel utóbbi igen lassan haladt, így a másik is bedugult.
Ettől a szervezési malörtöl eltekintve egy igazán kellemes napot tölthettünk el, a Hungaroring pedig hibátlan helyszín egy ilyen találkozónak. Egy gyors gépmustrát követően megállapítottuk, hogy idén számunkra nem volt egyetlen igazán nagy meglepetés autó sem, senki se épített a télen olyan igazán betérdelős vasat (azaz de, de annak készüléséről tudtunk - erről kicsit később).Később felsorakoztunk a pályán való körözéshez, majd közel fél óra várakozás után, sikerült is feljutnunk. Juan és Gergő a Varianttal, Pisti és én pedig a John Deere-rel álltunk be a box-utca kijáratához. Két sorral hátrébb Leonék, az oszlop végén a Batta család sorakozott.
Az induláskor persze Jocinak mindenkit meg kellett előznie, mi pedig a második körben kezdtük el igazán taposni a földönfutó parasztnak (JDE), sikerült is kettőt előzni. Sajna, mire igazán belejöhettünk, már ki is kellett állni, de hát sokan voltunk, így érthető. Majd Kakucson folytatjuk...
Miután minket leintettek, nem sokkal indult a gyorsulás, amelyen Leon egész szépen hasított, majd pedig a végére befutott Szeky, maga mögött húzva az esemény királyát, a két hét alatt elkészült drag-bogarát. Ugyan a motor adott volt a szappantartóból (Porsche 356 replica), az autó elkészülése így is villámgyorsnak számít. Pláne, hogy komplett lakatoláson és fényezésen esett át, az utolsó benzincsövet pedig ma reggel 8-kor kötötték be. Ment is mint akit πcsánrúgtak, ha jól tévedek, 8,9-es volt a legjobb ideje, fél pályahosszt verve mindenkire.
A futamok végén nekünk jönnünk kellett, így sajna a közös felvonulásról lemaradva, de a monori svédasztalos étterembe degeszre zabálva magunkat jöttünk haza Debrecenbe. Reméljük, hogy a következő Rajzások is hasonlóan méltó helyszínen zajlanak majd, de mentesen az előkészületi és szervezési bakiktól. élveztük, szerettük, köszönjük!

1 megjegyzés: