2012. május 10., csütörtök

Egy történet a múltból


Ha Földi Attila barátunk önéletrajzi könyvet ír majd remegő nyugdíjas kezeivel, lehet Gustav Bahr-hoz hasonlóan a fejét fogja majd életének egy bizonyos fejezeténél. Mert míg Rejtő karaktere a Na mi újság Wágner úr nevű hajót törölte volna ki szívesen, addig Attilánk a Yugón elkövetett műtétet felejtené el. Még akkor is, ha a végeredmény igen tetszetős és sokakat megmozgató lett...



Történt ugyanis, hogy Gegobék családi Yugo Skalája Debrecenbe költözött, hogy a fillérekért eladás helyett új, kicsit extrémebb életet kezdjen. El kellett teljen egy kis idő, mire eljutott az Ateri műhelyébe, holott Attila már nem egyszer mondta: várja szeretettel. A terv mindössze annyi volt, hogy minél egyszerűbben és a lehető legolcsóbban készüljön belőle valami igazán ütős autó... már amennyire egy Yugo ütős lehet. Megmutatva az embereknek azt, amit a Rozsdakupac képvisel: nem feltétlenül kell vagyonokat ölni arra, hogy bármilyen autóval stílusosan közlekedhess.


A Carstyling Show után, a Bogárral együtt gördült be a Yugo a Hétvezér utcai műhely udvarába, ahol szinte azonnal kezdetét vette a művelet. Hősünk - Attila - egyből nekilátott, és bár nem tudta pontosan hogyan is néz ki a jugoszláv rettenet futóműve, már neki is állt a bontásnak. Hogy időközben mennyit szidta a délszláv és olasz mérnökök nőnemű felmenőit, azt csak fél füllel hallottuk ki a kerékdobból, de annyi is elég volt. A csavarok az évek alatt nem nagyon szerettek lazulni, sőt gyakran fejvesztéssel tiltakoztak a beavatkozás ellen. Nem sikerült nekik. A hátsó laprugó, valamint a gumibakok hamar az udvar aszfaltján hevertek.


Ekkor jöhetett a leengedés, amiben hárman segédkeztünk, majd Attila "elengedhetitek" felszólítását követően úgy lerogyott az autó fara, mint a dinnyés Zsiguliké. A magasság rugó nélkül igen baba volt, jöhetett az eleje. Itt is hasonló eljárást sikerült lefolytatni, kirepült a két rugó, majd ráengedtük. Ám mire Hősünk ezzel - és a párhuzamosan alacsonyodó Bogárral - végzett, már régen lement a nap. 


Az azon a hétvégén zajló találkozóra ebben a formában látogatott ki a vas - természetesen tréleren. Jelenleg éppen folyik az agyalás a további megjelenésről, valamit a még extrémebb, ám műszakilag korrekt ültetésről. Nagy valószínűséggel valami szélesített acélfelnit, feszített oldalfalú gumival, egyedire esztergált teleszkópokat fog kapni, valamint a belső térbe valami, a jövőbeni külsővel harmonizáló színt kívánunk vinni. De ez még a jövő zenéje, Attila rettegj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése