2011. június 26., vasárnap

Hétvégi kalandok

Egy rendes, megszokott melós hétvégének indult a mostani, amilyenből az OT-Expo óta bőségesen volt részünk, már-már rutinosak vagyunk. Meghívást kaptunk ugyanis a Múzeumok éjszakája keretein belül megrendezett, a Közlekedési Múzeum mögött tartandó veteránautós találkozóra. Persze, mentünk. De ha már úgyis fenn voltunk, igyekeztünk lebeszélni minél több fotózást az elkövetkezendő lapszámokra.
Hogy ezek milyen autók, az maradjon egyelőre meglepetés. A lényeg, hogy Gyuri, Anikó és Gegob hajnalban indultak el Pestre, hogy átvegyék a Magazin második számát a nyomdába, amíg mi Gergővel és Pistiékkel csak később követtük őket, mert dél körülre beszéltünk meg fotózást. (Nem árt tudni, hogy Bogárral vágtunk neki, ami csütörtökön még nem szeretett járni. Szétszedtük-összeraktuk a motort, probléma megoldódott, péntek reggel indulás.) Még félúton jártunk, amikor Gyuriék szóltak, hogy baj van, le lett mondva a fotózás. Így egész nap lófrálhattak a városban...
Mi végeztünk a mi fotóalanyunkkal, majd a legnagyobb dugóban elindultunk a Múzeumhoz, ahol elsőkként parkoltunk le. Kipakoltuk a még ropogós portékát, amit nagyon nagy érdeklődéssel fogadott a nagyérdemű. Eközben érkezett néhány érdekes vas, amelyekre csak annyit mondtunk, hogy "ez kell", és már mentünk megbeszélni a fotózást másnapra. Egészen késő éjszakáig voltunk a helyszínen, amikor is összepakoltunk, és elindultunk egy rövidet hunyni.
Nagyon korán ébresztett az óra, de jelenésünk volt az Alfariumban. Ott szemügyre és lencsevégre vettünk egy ütött-kopott, de gyönyörű, vasat. Ezalatt a csapat másik része a város túlsó végén fotózták azt az autót, amit elvileg előző nap kellett volna. Innen ők továbbhaladtak, hogy egy másikról is készüljön egy sorozat, mi pedig elindultunk Siófokra (továbbra is Bogárral), a Lada-Kispolski-Zastava találkozóra, mert itt is volt egy autó, amit meg szerettünk volna nézni közelebbről.
Azonban a Balaton parton kiderült, hogy az a bizonyos autó mégsincs ott, a gazdája egy másik vassal érkezett a találkozóra. Szuper, indulhattunk vissza. Budapesten felvettük Pistiéket, hogy együtt induljunk hazafele, majd miután Monoron bekajáltunk a kedvenc önkiszolgáló éttermünkbe, elkezdődött az igazi tortúra, a finálé.
A bogaram 6 Voltos elektromos rendszerét kicsikét megviselte már az idő. Néha nem tölt rendesen, nem mindig indexel, és az évek alatt valamicskét gyengült az amúgy sem bi-xenon világítás és az ablaktörlő is. Magyarul egy kalap szar az egész. Nagyon régóta tervben van a komplett felújítás, már a cuccok nagy részét be is szereztem hozzá, de sose jutottam el odáig, hogy szétkapjuk, hiszen még működött.
Azonban ahogy kikanyarodtunk a 4-esre az étteremtől, pislákolni kezdett a lámpa, majd elment a távolsági fényszóró. Kiszálltam, láttam, hogy a helyzetjelző még működik, gondoltam jó lesz így is, minket látnak, haladjunk. Egészen addig, amíg egyszer csak minden fény el nem tűnt a környékről, éppen nem volt egyetlen autó sem a közelben, és korom sötét nem lett.
Ekkor úgy döntöttünk, hogy megvárjuk a reggelt, és világosban folytatjuk az utat (visszamenni Pestre legalább olyan veszélyes lett volna, mint hazafele jönni). Szerencsére volt a közelben egy benzinkút, ami mellett ugyan megpróbáltam még életet lehelni a lámpákba, de reménytelennek bizonyult minden.
Lassan telt az idő, és bár egyébként is hullafáradtak voltunk, nem bírtunk aludni. Még nem volt 4 óra, amikor pirkadni kezdett, és kicsivel később már nem csak az ég alja, hanem minden tisztán láthatóvá vált. Felkapcsoltam a helyzetjelzőt, körbenéztem, hogy minden ég (tehát mi látszunk), és elindultunk. Ekkor már csak annyi volt a gond, hogy a három nap alatti, három óra alvástól ragadt le a szemem.
A többiek is mind szunyáltak, így nem volt ki ébren tartson. Ezt egy zacskó szotyival oldottam meg (tudtad, hogy ha kidobod a héjat menet közben az elefántfül ablakból, akkor az felfele száll?). Alig volt 7 óra, amikor 1000 kilométer után begurultam a garázsba, és úgy éreztem, hogy ha kellene, visszaülnék, és simán elmennék vele a világ végére is. De asszem jön az új kábelköteg, és nem, nem lesz 12 Voltos... I6V!

1 megjegyzés: