Dani Corollája nem egy kedvelt típus, hiszen ugyanebben az évben, 1986-ban készült a némiképp másmilyen megjelenésű AE86 is, amelyet erősebb motorral és hátsókerék meghajtással szereltek össze. Az E8 így a családok autója volt inkább. Kedves videósunk birtokába pár évvel ez előtt került az amúgy fantasztikusan összerakott és megőrzött elsőtulajos autó. Hihetetlen, hogy milyen kényelmes és precíz a vas minden porcikája, a kormányt talán könnyebb kezelni, mint a 2006-os Passatunkét, holott ebben nincs is szervó. Tehát ha valaki szeretne magának egy jó autót, akkor itt van talán az egyik legjobb (ár/érték arányban), amivel valaha dolgom volt.
Dani igazi japánautó mániás, akinek még a bosozoku egyes elemei is tetszenek (nincs mit tenni, nem normális), éppen ezért már régóta elképzelt egy szép JDM felnigarnitúrát és némi ültetést az autója alá. Ám mindeddig nem volt, aki megcsinálja neki, valamint a kerekek beszerzése se éppen egyszerű, és olcsó az őshazából.
Éppen így akadtunk rá a JBW Minilight kerekekre az interneten keresztül, amelyek erősen hasonlítanak egy Dani által kedvelt japán felnire, s amelyet a Mini 4x101.6-os osztókörére terveztek. Az IMM-en volt szerencsénk kipróbálni a kereket a Corolla 4x100-as osztókörére, és míg a Toyota kereke simán felment a Mini vékony tőcsavarjaira, addig fordítva már nem sikerült a művelet. Kissé elkeseredve csavaroztuk vissza az eredeti acélkereket, amikor megjelent mögöttünk egy férfi, azzal, hogy neki van egy garnitúra felnije, pont erre az osztókörre. Nem tudja milyen, valami kétrészes olasz versenyfelni, Fondmetal Canonica. Képen tetszett, másnap hozta.
Mi pedig őrült telefonálásba kezdtünk, hogy bármit megtudjunk róla. Felhívtunk minden olasz autós ismerőst, hátha tudnak valamit a gurigákról, de csak találgattak. Az interneten mindössze egy eladó garnitúrát találtunk egy olasz oldalon, ahol két peremet és két komplett felnit kínáltak 800€-ért. Nem volt több kérdés, a kínált ár igen kedvezőnek bizonyult ebben a tekintetben.
Dani megvette őket, majd pár héttel később a horror árat benyögő budapesti műhely helyett úgy döntöttünk, talán okosabb lenne itt, az Aterinél elvégezni a szükséges műveleteket, hogy a felnik szépek, az autó pedig alacsony legyen. Előbbit vállaltam, valamint azt is, hogy elhozom az autót Debrecenbe.
Múlt pénteken meg is érkeztünk, tegnap pedig nekiálltunk a felniknek. Két segítségem rögtön akadt is, így egész jó tempóban haladtunk, a peremek csiszolásából-polírozásából már csak kevés jutott mára. A közepek minden bizonnyal fényezőnél kapják meg füstszínüket, az ültetés pedig aranykezű Attilánkra vár.
Múlt pénteken meg is érkeztünk, tegnap pedig nekiálltunk a felniknek. Két segítségem rögtön akadt is, így egész jó tempóban haladtunk, a peremek csiszolásából-polírozásából már csak kevés jutott mára. A közepek minden bizonnyal fényezőnél kapják meg füstszínüket, az ültetés pedig aranykezű Attilánkra vár.
Ehhez a színhez tök jól mutatna arany sárgás középpel és polír peremmel ez a felni ;)
VálaszTörlésSzép, láttam élőben:)
TörlésLátnátok kellene a Bohi-ét is....
Nagyon büntet a gép! :)
Kíváncsian várom a végeredményt.
VálaszTörlésA projektben résztvevőknek jó munkát és kitartást.
Elég sok a hasonlóság a Toyota Corolla és az én 1986-os Nissan Sunny-m között külsőleg, amelyet már a Rozsdakupac Magazin bemutatott. Én is a gyári kinézetet párosítottam az ültetés és szép felnik adta módosításokkal. Kíváncsi leszek, a Corolla milyen átalakuláson megy majd át, mire elkészül (ha elkészül, mert nekem bizony sosem lesz teljesen kész az autó, mindig fogok valamit variálni vele, de ez már csak ilyen dolog...).
VálaszTörlésSzépek ezek a kerekek....retro felni forever. Én is véletlenül jutottam hozzá 4 db peugeot 405 mi16 gyári felnihez (http://imageshack.us/photo/my-images/11/peugeot405mi11vz7.jpg/), a barátnőm 206 xs-e alatt tök jól mutat, pedig korban úgy 15 évvel öregebb.
VálaszTörlés