2012. január 11., szerda

A világ tele kedves emberekkel

A két napja megjelent Miért vagyunk hülyék? című cikkemet általánosságban szerették az emberek. Ez volt az első alkalom, amikor telefonon felhívtak, hogy gratuláljanak hozzá (hazudok, mert a magazinban megjelent cikkeket gyakran köszönték meg - de a neteset még nem). Ppersze nem lehet minden fenékig tejfel, másnap kaptam egy nem éppen kellemes hangvételű e-mailt, nem éppen pozitív tartalommal. A negatív kritikát alapvetően szeretem, mert abból lehet tanulni, de az úriember kissé eltúlozta a dolgokat. Természetesen név nélkül:

Kedves szerző! 

A tegnapi cikkre reagálnék igen röviden. Már a cím is rossz én sokkal inkább írtam volna, hogy miért kell hülyének lenni? Akárhogyis nem lett megmagyarázva a dolog, de hogy hülyék vagytok az biztos. 
Miért kell arra buzdítani az embereket, hogy a biztonságos modern és korszerű autók helyett a régi rozoga elavult vackokkal járjanak és veszélybe hozzák az utcákon közlekedő gyanútlan autósokat. Nincs fék és tapadás, megbízhatatlan rozsdakupacok vagy inkább szarkupacok. Én biztosan nem adnék forgalmit neki ti pedig országos szinten hirdetitek, hogy járjanak az emberek rozsdásodó és széthulló roncsokkal. Hogy veszed a bátorságot, hogy a mai fejlett technológiát ócsárold, haszontalannak gondold azokat az újításokat amikről a ti szarjaitok csak álmodnak. Gondolkodjatok már el azon, hogy mit írtok le és azon is, hogy nemártana mások életét óvni a szándékos veszélyeztetés helyett. 

Tisztelet nélkül! 

Ha valaki veszi a fáradságot és billentyűzetet ragad, levelet ír, annak természetesen illik válaszolni. Igyekeztem a lehetőségekhez mérten kulturáltan megtenni:

Kedves Olvasó! 

Köszönöm leveled, megtisztelő a kritikád, bár ha nem haragszol, nem értek vele egyet. A cikkben sehol se szerepel, hogy az új autók bármiben is rosszabbak lennének a régieknél. Sőt éppen ennek ellenkezőjét bizonyítja, hozzátéve, hogy egy bizonyos rétegnek mégis fontosak ezek az elfeledett értékek. Az általunk bemutatott autók mindegyike sikeres műszaki vizsgát tett, így a közúti közlekedés jelenlegi szabályainak és feltételeinek megfelelnek.
Jómagam nagy rajongója vagyok szinte bármilyen autónak. Szeretem az új évezredben kialakuló és azóta fejlődő formavilágot, ahogy azokat a korszerű biztonsági fejlesztéseket is, amelyek miatt szívesebben ültetem a gyerekeimet (majd ha lesznek) az autóba. 
De a Rozsdakupac nem erről szól. Bizonyára nem volt gyerekkorod, hiányoznak az emlékeid, ezért ajánlom figyelmedbe a cikk utolsó előtti bekezdését, vagy esetleg próbálj ki valami öreg vasat, hogy átérezd miről is van szó. Ha nem megy, akkor pedig chatelj a haverokkal a facebookon, tedd fel a vizet forrni, kavard bele a levesport, és - egy nagy ember szavaival élve - a régi autók élvezetét hagyd meg az ínyenceknek. 

Üdvözlettel: Bíró Imre (Binci) 

főszerkesztő 
Rozsdakupac Magazin 

Erre az iméntit is megszégyenítő műveltségről téve tanúbizonyságot, csak ennyit válaszolt:

A kurva anyádat azt!

Erre mit mondjak? Inkább semmit. Viszont átadnám a szót Gyurinak, akiből kiváltott pár keresetlen gondolatot a két üzenet. Én pedig egy másik nagy ember gondolatait idézném zárásképpen: Nyomjátok srácok, jó ez, amit csináltok. Lesz kaka bőven, kritikus ezer, de a számokra hallgassatok csak és a szívetekre. 

Úgy gondolom, hogy az autók és az autózás nagyon sok érzelmet generál, s jó magyar mentalitás szerint mindenki ért hozzá, mint a focihoz. A levélhez annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy mi, autóbuzik a lehetőségeinknél sokkal többet költünk, mások szerint ezeréves lomjainkra. 
De amellett nem mehetek el szó nélkül, hogy egyesek úgy gondolják, arra buzdítunk titeket, hogy ön-és közveszélyes autókkal közlekedjetek, ezzel saját és mások életét veszélyeztetve. Ezen bírálók valószínűleg nincsenek tisztában azzal, hogy azok a komoly átalakítások, melyek a futóművet érintik, többnyire új és - lássuk be - a gyárinál jobb minőségű alkatrészek beépítésével történnek. Az, hogy az autó valamely nem teherviselő eleme rozsdás, esztétika kérdése, kinek a pap, kinek a paplan. Mi stílusos (és egyben biztonságos) közlekedésre buzdítunk benneteket. Ezt új autóval több tíz millióért, egy régivel pedig százezrekért teheted meg.

Maradok tisztelettel: 

Peleskey György 
lapigazgató

7 megjegyzés:

  1. Ezt el sem hiszem... Nevetséges.
    Bírálni egy olyan magazint amit még a kezében sem forgatott, vagy ha meg is akadt a kezében bizonyára nem olvasta azt.
    Ha mégis áttanulmányozta komoly szövegértési problémákban szenvedhet.
    Csak egy link:
    http://rozsdakupac.hu/kezdolap.php?muvelet=10&hir=hot_hatch
    Aki lusta olvasni:
    "...hogy elkerülje a balesetet...Olyan futóművet és fékeket tesz alá, amellyel biztonságosan tud közlekedni..."

    VálaszTörlés
  2. Erre csak annyit írnék h mindenki az építi amire tellik,legyen az lada skoda golf akármi más
    Ha mindenki uniósan keresne lenne minekinek szép autó meg vadállat lent a földön;)
    De ezt a kedves olvasó bizonyára 4 fal közt tölti napjait egy budai luxusvillába és megsértődik ha apu nem veszi meg az Új M5-öst
    Üzenetem annyi számára h mentek volna helyetted moziba;)

    VálaszTörlés
  3. Emberünk konkrétan kretén.Nem lát tovább az orránál,és nem is akar.Az ilyen embert kellene felvilágosítani,hogy nem csak az új autókkal lehet közlekedni,sőt elvinni egy körre egy tip-top régi vassal.
    Lehet,hogy csak ámulna.

    VálaszTörlés
  4. Tegyétek már közzé "véletlen" az e-mailjét a srácnak :D

    VálaszTörlés
  5. Pedig valószínű, hogy ő is egy Trabi hátsó ülésén fogant...

    VálaszTörlés
  6. Srácok, gratula a kulturált válaszokért!

    Konkrétan, egy Németországban élő ismerősöm mondta, hogy ott bizonyos szinten "támogatják" a tuningot, legyen az rat style, vagy clean style, stb. ÉS miért? Mert azt mondják, hogy ha tuningolsz, akkor foglalkozol az autóddal, ami így jobbá, biztonságosabbá válik. :) Mondjuk ott csak TÜV cuccokat kapsz :)

    Nem hinném, hogy rozsdáéktól bármikor is íródott volna olyan mondat, ami arra buzdított volna bárkit is, hogy egy foschtalicskát eresszen az útra. Inkább, hogy nézzen ki akár foschtalicskának, de legyen bittang! És azért rozsdáék a stílusra is mindig nagy hangsúlyt fektetnek! Utóbbi pedig azért kemény melót igényel...

    Én azzal értek egyet, hogy van akinek van stílusérzéke, van akinek nincs... Mások a családi hátterek is, az anyagi lehetőségek, a neveltetés, az átélt élmények, stb.

    Mondjuk emberünket szívesen meglepném egy rat style G1 GTI-vel a maga 110 lóerejével.... A legtöbb új vasban leginkább pszchiésen van 10 lóerővel több, az amúgy alul méretezett, soha nem pucolt direkt szűrő miatt....

    DE, ne ugorjunk egymás torkának! Béke! Az egyértelmű, hogy gondolati síkon teljesen máshol kering. El kell fogadni őt ilyennek, meg kell hívni egy találkozóra, aztán a kur..ból lesz a legjobb anya.... :)

    b.

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom szó nélkül hagyni a dolgot.
    Én már a harmadik új autómat koptatom el kb12 év alatt.
    A mostani egy 2007-es Navara,mégis reggel amikor beleülök,csak arra tudok gondolni nehogy elromoljon benne valami.(Nemrég cseréltem 2 kerékcsapágyat potom 200 ezerért.)
    Na és miért van az hogy a kis 90-es E kadett Gsi Cabriomat jobban szeretem mint a 7,5 millióért vett Navarát?
    Egyszerűen közelebb áll a szívemhez és alig várom hogy tavasz legyen és menjek vele egy kicsit.
    Ezeket a régi autókat lehet szeretni és élményt nyújt a vezetésük.
    Viszont ez nem lehet elmagyarázni senkinek.Aki nem érti,az nem is fogja soha.Ja és a biztonság.Hány új autóst látsz kezében tartott telefonnal vezetni,illetve bagózni?Sokat ugye?Ez biztonságos?200-zal repeszteni?Ez biztonságos?
    Úgyhogy azt hiszem én mindkét oldalt képviselem és teljesen felesleges egymást,vagy egymás autóját fikázni!
    Amúgy meg örülök hogy rábukkantam az oldalra,nagyon tetszik,jó hogy van ilyen is!:)

    VálaszTörlés