Érdekes és talán felfoghatatlan dolog, hogy a régi korok, mára már ikonná vált autóinak reinkarnációi sorra a plázacicák és korosodó szőrmebundás hölgyek kezei között végzik. Vajon ez volt a cél a tervezéskor, vagy a kissé gömbölyded formák okozták ezt a nők által szeretett cukiságot?
Holott, ha jobban megnézzük ezek a vasak csak a régiek átültetése a mai utakra a biztonsági és formai követelményeket figyelembe tartva. Természetesen fel lehet sorolni azokat az elemeket, amelyek miatt mégis ott az a bizonyos rossz íz a szájunkról: nagyobb, rossz helyen hajt, rossz helyen van a motor, rossz a hűtés, elveszett a csízió, túl sok a technika, stb-stb. Ez így van. A New Beetlebe, a Minibe, a Fiat 500-ba soha sem lesz ugyanolyan érzés beszállni, mint az ősökbe. De ne feledjük, hogy ezek mai autók, a mai modellpalettáról tudjuk leakasztani őket a Suzuki Swift és a Ssangyong Actyon mellől. Akkor pedig - számomra - egyértelmű a választás.
A többiek általában a szexuális hovatartozásomat kérdőjelezik meg, hiszen nem egyszer elmondtam, hogy én bármelyiket elfogadnám ezek közül használós kocsinak. Itthon ez így alakult ki sajnos, de pl. az Olaszoknál Giancarlo szívesen feszít a piros Mini One volánja mögött, pláne ha még - érthetetlen okokból - az olasz zászlót is felfestik a tetejére. Persze azért a Beetle zöldjében vagy sárgájában, vagy az 500-as világoskékében nem érezném annyira kényelmesen magam. Sőt, egyáltalán nem.
De legyen. fogadjuk el, hogy ezek az autók Magyarországon valóban csak puncimobilok. De... Azoknak a férfiaknak, akik hozzám hasonlóan, sokkal szívesebben járnának a hétköznapokban (hétvégére ott az öreg vas) egy letűnt korokat felfrissítő formavilággal megtervezett autóval, akkor adott a lehetőség, hogy ne nézzenek minket hülyének: a combosított verziók, azaz a New Beetle RS, a Mini Cooper S, vagy a Fiat 500 Abarth. A bájos forma agresszívvá, a teljesítmény meggyőzőbbé, a színek vadabbá váltak, amiktől elveszették a bájukat és sokkal inkább igazi kis méregzsákok lettek. Ez pedig ugyanolyanná teszi őket, mint amilyenek a régi, úgynevezett hot-hatch-ek (magyar megfelelő?) voltak.
Természetesen kedves kollégáimnak legutóbb ez sem volt elég meggyőző, számukra pl. az Abarth is női autó. Holott ha nem lenne elég csak ránézni, akkor a reklám igen is erősen azt sugallja, hogy ez most a fasziknak készült.
Ha pedig valamelyik nő ezek bármelyikével jár, akkor abba látatlanba is szerelmes vagyok, még akkor is, ha olyan ronda, mint... macskát szarni.
Nyaf-nyaf :)
VálaszTörlés