2014. július 7., hétfő

Ördögi kör

Ördögi körbe kerülni szopás. Elindulunk valahonnan, megyünk a vágyaink után nagy lelkesen, itt-ott becsúszik egy elágazás, de semmi probléma, hisz az az út a helyes. Legalábbis ezt gondoljuk közben. Ilyesmibe kerültem én is a remek Csepelemmel. Utoljára az elkészültéről számoltam be rendesebben, itt az ideje egy újabb helyzetjelentésnek.

Az első és legfontosabb dolog, „neme” lett a bringának, ugyanis határozottan női vonásokkal bír. Összegezve: ritkán működik igazán tökéletesen, de akkor viszont zseniális, rendszeresen megbámulják az utcán, és a sok hülyeség ellenére nem tudok nélküle élni.
Szögezzük le, nem vagyok guru a témában, de talán ez nem nagy tragédia. Lassan egy év alatt háromszor halt meg a hátsó agy, hol a hajtás ment el, hol váratlanul befixált. Na ebből nekem viszonylag hamar elegem lett, holott tudtam, a probléma nem vészes. Mivel a kezdetektől fixit akartam építeni, nem volt nehéz meghozni a döntést a fix fogaskerékről. Flip-flop agy révén csak fel kellett dobni, és minden adott volt a csapatáshoz. Eleinte be voltam szarva, kár tagadni, de hamar megszoktam, és megszerettem az örökhajtást. Ami leginkább boldogsággal töltött el, az a rendszer hibamentessége volt, hisz viszonylag kevés dolog tudott megpusztulni. Mondjuk 2 hajtókarom lett cserés ebben az időszakban, de ilyen apróságokkal nem foglalkozunk. Sokáig vaciláltam lassulás témakörben, végül lekerült a hátsó fék, hisz azt talán a megvételtől számított első héten használtam, akkor is kétszer. Akkor mondjuk nagyon. Jöttem mentem hát a városban napi szinten, kopott a gumi, fájt a segg, majd később valami más is térdkörnyéken. Eleinte nem zavart a dolog, gondoltam majd elmúlik. Hát nem múlt. Minden egyes lassításkor belenyilallt a fájdalom a jobb térdembe, ami így jelezte, nem támogatja ezt a hajtás fajtát. Így hát puhány voltam, és pár hete felcsaptam egy 18-as racsnis agyat. Azóta megint élvezem a lejtőket, próbálkozom a budai hegyekkel, és a térdem is egy sokkal vidámabb testrész lett.


A másik „jelentősebb” módosítás egy kos kormány feldobása volt. Egy hétvégi napon átugrottam a helyi guruhoz tanácsot kérni, aminek a vége egy 4 órás etap lett a kert végében. A millió lom közül kitúrtuk a megfelelő darabot, kicsit helyrepofoztuk, majd új fékkarokkal feldobtuk a régi helyére. Pesten aztán kapott szép barna bandázst, meg egy polírt, a látvány pedig számomra tökéletes volt. Újabb hetek következtek a nyeregben, az azonban valahogy sehogy sem akart kézre állni. Nem éreztem igazán kézben a bringát a szűkebb helyeken (kocsisor), hegymenetben meg pláne nem volt az igazi. Ez nyilván egyéni probléma, de nekem sehogy sem sikerült átváltanom a kos kormányra. Visszakerült hát az eredeti, ez az igazán nekem való. Hozzá tartozik a teljes képhez az, hogy alapvetően vidékről felvándorolt ember vagyok, így a fővárosi forgalom kicsit ijesztő volt elsőre két keréken. Akkori lakhelyem, a Klinikák környéke ráadásul nem is a kiépített biciklis utakról híres, de még a legközelebbi felfestésig is pár kilométert kell tekerünk. Szerencsére hamar beleszoktam a dolgokba, így a közlekedés nem okozott nagy problémát.

A helyzet tehát az, hogy szeptember óta mentem egy viszonylag nagy kört a Csepellel, közben lelkesen tekertem, és bíztam benne, hogy az a változat jobb lesz mint az előző, de az a helyzet, hogy jó volt az úgy, ahogy anno kigurultam vele először  az Üllőire egy őszi napon, beszarva a pesti forgalomtól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése