2013. április 24., szerda

Csehszlovák kávé

Úgy látszik fellendülőben van mifelénk a volt Csehszlovák ipar. Nem régiben Gergő lett boldog Skoda tulajdonos,én pedig egy Jawát tudhatok a magaménak. Nálam ez kicsit hamarabb kezdődött. Egész pontosan egy évvel ez előtt, amikor a Simsonomat egy Jawára cseréltem.  Sajnos a jogsi még váratott magára egy jó fél évet.  Aztán jött a tél, és egy kevés őszi motorozást leszámítva nem nagyon lett használva a vas.

Aztán a tél folyamán elgondolkoztam azon, hogy cafe racert kellene belőle építeni. Végül arra jutottam, hogy a motor túlságosan jó állapotban van ahhoz, hogy szétfaragjam. Ám ekkor jött a felismerés, hogy apukám évekkel ezelőtt szerzett be potom pénzért egy ugyanilyen Jawát.

Hozzátartozik a történethez, hogy a korábbi tulaj, egy alkesz öreg úr a vétel előtt kirakta a motort az utca közepére, és amit tudott kalapáccsal szétvert. Ez a kisebb gond, mert nem gyári lámpákat tervezek a kávéra. A nagyobb probléma az, hogy a hengerfejek a gyújtásdekni és a kuplungdekni is a kalapács áldozatául estek az ámokfutásnak. Persze egy alkoholistának nem okoz elég örömet egy motort egy hatalmas kalapáccsal szétverni. Jött a hosszabbító-fúró kombó. Ki lett fúrva a tank, egy helyen a váz, és a blokk baloldali fele is. (A jobb oldali csak azért nem mert addig nem ért el a hosszabbító.).


Sebaj. Az alap adott, az ötlet adott,és kell egy cafe racer!

Nemrégiben hozzá is fogtam a teendőknek. Első lépésben a lyukas blokkközép lett meghegesztve.  Szerencsére ehhez a típushoz sok bontott alkatrészt lehet még találni, így pár hete be is szereztem a szükséges elemeket, amik pótolni tudják a kalapácsnak áldozatul esett darabokat. A cuccok meg is jöttek tegnap, úgyhogy nincs más hátra, mint előre!


Kezdődhet a lego!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése