2014. augusztus 21., csütörtök

Te kit választanál? Veterán kerestetik!


Már jó ideje nincs a háztartásban rendes öreg autó, melyet természetesen fillérekért vásárolok, cserébe hosszú-hosszú hónapokig teljesen érthetetlen módon, megbízhatóan működik. Olyan autó, aminek vasból van a lökhárítója, jól állna a fakormány(nem, nem a rózsafa, inkább Nardi) és szivesen kirándulunk vele jó idő esetén. Mivel nem biztos, hogy minden éjszakára jut fedél a feje fölé, így nem kell tökéletes. Csak amolyan tisztességben megőszült, itt-ott kopott autó.



Hogy miért pont most? Úgy döntöttem, hogy jó sok év egészségkárosítás után befejezem a dohányzást. Nem esik jól a döntés, mert baromira szerettem cigizni, de tény, hogy nem tesz jót az egészségnek. Úgy gondolom szükség lesz jutalmazni magam és a nehezebb időszakban kell valami plusz motiváció, mert az egészség, mint fogalom elég megfoghatatlan. Így célként, maximum 1 évnyi dohányzás ellenértékéért keresek játszósautót.

Komoly kikötéseim nincsenek, a legfontosabb, hogy egy kátyúban ne szakadjon be a torony, és ha lendületből belelülök ne essek ki az alján. Nem riaszt el, ha ezt-azt meg kell csinálni rajta, de ne induljon a projekt a lakatolás, telifény, motorfelújítás vonalon.


Amiket eddig néztem:
A legkézenfekvőbb természetesen az egyik, számomra legkedvesebb, márka termékei közül választani:
Ezek természetesen a cápa BMW-k. Viszonylag erős, hátsókerék meghajtásos, szerintem nagyon szép formájú autók. Ismerem a tipust, hisz 8 éve az első autóm egy 1986-os 520i volt, tudom mire lehet számítani. Viszont egyszerűen elfogytak egy pár év alatt az egyáltalán megmentendő autók. Rengeteg a betegágy, túlárazva. E21-es, hármas cápa már 5 éve sem volt érdemleges. Talán egy ú.n. kislámpás E30 2 ajtóval?

A januári síelés alkalmával Bincivel sétáltunk a sífaluban, ahol megpillantottunk egy nagyon ép 190-es Mercit, 2 literes dízel erőművel. Nagyjából mindkettőnk számára most kezd beérni a forma. Leginkább a csíkoldalas, facelift előtti kéne, MB-Text belsővel, Becker rádióval. Ennek a fenntartásába  nem is rokkannék bele és a kitűzött értékhatáron belül találtam említésre méltót. Mondjuk elsősorban benzinest, de a K-Jettől félek. Pedig lenne finom darab tempomattal, klímával.


Nézegettem japán autókat, de a hátulhajtás nekem a legelső szempont, egy Celica 81-ből 300ért az egyetlen érdemleges ajánlat.

Elvadult ötletből sincs hiány, egy rendes V8-as bugyborékolását nagyon tudnám szeretni, ám a tervezett pénzügyi keretbe nem fér bele egy öreg amerikai. Bár most akadtam bele egy Oldsmobile-ba, igaz 8-10 éve áll és a hirhedten szar 5,7 literes dízel motor hajtja, vagyis hajtaná, de azon kívül, hogy átfordul a főtengely nincs információnk a hajtásláncról. Egy hatalmas előnye van, rendezett magyar papírokkal rendelkezik.

Ti mit vennétek?

5 megjegyzés:

  1. http://olx.hu/hirdetes/alfa-romeo-IDXy53.html ;)

    VálaszTörlés
  2. Ajánlom a figyelmedbe! Valamikor a Piedonés filmekben sok hasonlót lehetett látni!
    http://olx.hu/hirdetes/zastava-1300-ID1UOXx.html#775cc04f19

    VálaszTörlés
  3. Hasonló cipőben jártam több mint 5 éve amikor olcsó hátsókerekes erőgépet kerestem. Végül 2008ban több mint 10évután újra láttam a Rázós Futam filmet és megtetszett benne az autó amit elkötnek a szalonból. Innen egyenes út vezetett a hasznaltauto.hu-n keresztül egy 2.3 V6 vásárlásáig. Több év után most láttam végre valamire való Capri-t ami nem soros 1.6 vagy 2 literes.

    lhttp://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/capri/ford_capri_2.3_ghia-8157111

    VálaszTörlés
  4. Ezt a gépjárművet szívesen megvenném és felújítanám mert ez biztos megérdemli, de sajnos hely hiánya miatt ez nem lehetséges. http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/72/audi_72-8187681

    VálaszTörlés
  5. Én ezt nem megvenném, eladnám ;-) Ritka kétajtós változat, ezzel + az automata + tolótető kombóval meg még ritkább.

    üdv.

    Kipe

    http://indafoto.hu/mypics/ascona

    VálaszTörlés