2014. március 20., csütörtök

Köszi NKH!

A Nemzeti Közlekedési Hatóságtól már több vitás kérdésre és annál is több logikátlan szabály okára szerettünk volna választ kapni, ám a sajtóosztályuk minden bizonnyal csak dísznek van. Ha méltóztatnak felvenni a telefont, akkor e-mailben kérik a kérdéseket, amire persze nem válaszolnak. Egyszóval a Rozsdakupac hároméves tevékenysége alatt nem lopták magukat be a szívünkbe.

Nem hagynak semmiféle átalakítást az autókon, csak amit az elavult rendszer által kiállított műbizonylatok megengednek. Nem hagyják, hogy jobbá tedd az autód, nem engedik, hogy minőségi alkatrészekkel hozz létre valamit, ami örömet okoz neked, esztétikai élményt ad az utca emberének és ami feldobja a város forgalmának szürkeségét. De a kőműves Jóska veretheti a Sierrával, a leszakadt kipufogóval, elfosott gátlókkal, szarrárohadt küszöbökkel és sárvédőkkel.


A rendőröket szeretjük. Hisszük és tudjuk azt, hogy többségük valóban a közbiztonságért és a mi jólétünk miatt megy be a műszakot felvenni, és igen gyakran e miatt kockáztatja az életét. Teszik ezt úgy, hogy ennek ellenére a lakosság nagy része nem elismeri, hanem még köpködi is őket. Ahogy azt is tudjuk, hogy többségük ok nélkül nem büntet meg, kivéve ha paraszt vagy. És az épített autós nagyon sokszor paraszt. 

A Bogaram 4 centire van a földtől, az első kerekek 5-5 centivel vannak bentebb, a hátsók kb 10°-ot dőlnek, valamint elől nincs fent a rendszámtábla. Így állítottak már meg ötször-hatszor és mindeddig csak dicsérő szavakkal illették a vasat, egy ejnye-bejnyében sem részesültem, nem, hogy büntetésben, vagy forgalmi elvételben. Lehet azért, mert kulturáltan közlekedtem és nem úgy kezdtem, hogy: "na megint megállítottál te ostoba fasz?"

Mindezek ellenére, ami most a Hungexpo mellett zajlik az nevetséges. Hazánk legnagyobb autós rendezvénye, az AMTS holnap nyitja meg kapuit. A korábban Carstyling Tuning Show néven futó kiállítás az évek alatt alakult át Autó, Motor és Tuning Show-vá, s míg a kezdetekben az ugyan többnyire jó minőségben megépített, de nem annyira eltalált stílusú bojlertuning autók alkották látnivalókat, addig mára ez teljesen átalakult. Egy kis (na jó, egész sok) ültetés, egy szép felni, esetleg valami különleges szín, kész, ma ez a tuning hál'istennek. De hogy is van ez? Ültetés? Ez a gumi akkor most váltóméret? Persze, hogy nem. Bepapírozhatom az átalakításokat? Persze, hogy nem. Ne építsem át és legyek egy a sok közül? Persze, hogy nem. 

Normális esetben ennek ellenére sincs ezzel gond, a rendőr megdicsér, elmeséli, hogy '92-ben ők is ültették a Zsigát, jó utat kíván és mehetsz. De most nem. Most kiálltak a Hungexpo elé a mobil műszaki állomással és sorra vadásszák le az autókat, amelyeket a kiállítók hoznak. Mégis miért? Nyilvánvaló, hogy mindegyik bukik, mert ha akarnák se lehetne a változtatások sora legális, mert nincs egy ember az NKH-nál, aki átlátná a jelenlegi autós világot, aki tudná, hogy mi micsoda, és mit miért csinálunk. Cserébe tönkreteszik sok száz ember szórakozását. Miért kell ez? Ezek a srácok csak szeretik azt, amit csinálnak, imádják az autókat, a benzingőzben nőttek fel, ez az életük. Szerencsére az AMTS nem a csapatós barmokról szól, nem azokról, akik a kőműves Jóskával együtt veszélyt jelentenek a többi közlekedőre, hanem azokról, akik valóban minőségi munkát végeztek az autókon, amely gyakran még a gyári minőséget is meghaladja. Akkor miért kell őket baszogatni egy régen berögződött hülye sztereotípia miatt, amit néhány kretén alakított ki? Ne itt keressétek azokat, akik büntetést és szigorított vizsgát érdemelnek, nem bűnözők vagyunk, haló! 

Aztán a vasárnapi ebéd után meg kiviszik a gyereket a Show-ra és vigyorogva nézik végig az autókat. A gyerek örül, hogy "úúú de szép", mert a gyerek még őszinte, nem kötik a kezét idióta szabályok, apuka pedig a bajsza alatt mosolyogva dagadó mellel lépked, hogy "na apa ennek is elvette a forgalmiját... meg ennek is... ennek is... nimá, az ott átcsúszott, na azt majd kifele lemeszeljük..." Vagy esetleg csodálkozik majd a foghíjas pavilonban, hogy "tavaly több autó volt". Persze, mert akkor még ki merték őket hozni az emberek.

Kitartást srácok, kívánjuk, hogy probléma mentesen jussatok ki... Mi is megyünk hamarosan. (Mondjuk nagyon kiváncsi lennék a fejekre, amikor Balázs kiviszi majd lábon a Krazy Kutters hot-rodot...)

9 megjegyzés:

  1. Kéne csinálni egy nap egy felvonulást! Minden tuningos menjen a legközelebbi nagyvárosba/megyeszékhelyre, és egész nap menjenek a városba, h lássák h nem bűnözők vagyunk...

    VálaszTörlés
  2. "De a kőműves Jóska veretheti a Sierrával, a leszakadt kipufogóval, elfosott gátlókkal, szarrárohadt küszöbökkel és sárvédőkkel."

    Elég ha csak némelyik luxusautónak a gumi kopásmélységét megmérné. A tuning autós pont hogy a legbiztonságosabb műszaki közlekedő, mert foglalkozik az autójával. Na mindegy hosszú ezt elég sokáig lehetne taglalni. Külföldön miért működik jól az ilyen jellegű rendszer?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az illusztrációként szolgáló kép azt hiszem külföldi. (legalábbis a rendszám alapján)

      Törlés
  3. Külföldön azért müködik ilyen jól, mert ott nem készülnek képek arról, hogy minden 3. Jürgen tréleren hozza a vast és utána azon is megy haza az autó.

    Meg ritkán írnak arról, hogy a Wörti buli milyen jó volt rendőr szemmel, így mindenki azt hiszi, ott mindent lehet. Pedig hidd el, se az osztrákoknál se a németeknél nem tejfel az élet, csak több mindent engednek meg.

    VálaszTörlés
  4. Fejétől bűzlik a hal: Azaz, ha mindenki aki autót "Tuningol" betartani minden olyan dolgot ami bizony a biztonságos közlekedéshez kell és mondjuk nem látnám a mai napig: A Vágott rugókat, a több mérettel nagyobb felnit kopott régi gumikkal, a kiszakadt szilenteket, a feleszkábált szárnyakat, lökhárítókat, akkor talán kicsit más lenne a világ, ha nem árulnák a gátló + rugó szetteket 60e Ft -os áron.. az vajon miből lehet? Néha egy db gyári minőségű rugó bizony: 8-10e FT egy gátló 8-45e Ft típustól függően...de hatvanért az a kínai retek az tuning, kicserélik király lesz a futómű... nem, nem lesz az...megváltoztatják az autó tengely terhelését sok esetben, merev lesz az apró egyenletlenségeket nem tudja kisimítani, ezáltal egy bordásabb út szakaszon elpattog a kerék nő a fékút és lehet pont te vagy én leszek az akit a zebrán ballagva elüt. Itt kezdődnek a gondok ugye, aztán ha mégis fasza mert volt rá 400e Ft ja..akkor kemény is jó is, lent is van DE: Szilentek puhák és ha a rugó nem enged egy erőnek akkor enged a szilent, ha azt is kicseréli akkor majd enged valami más és az nem más mint a fém...és akkor még nagyobb lesz a baj. Mindenki otthon szerel, lecserél egy olajat, fékbetétet és ő szerelő ő megtudja csinálni...cserélnek rugót gátlót mert ő szerelő hiszen olajat is cserélt... nem nem az. Mindenki azt hiszi mindent tud, hogy a gépjármű vizsgáztatás és felügyelet az rossz...de nem az, valjuk be vannak hibái: PL a Kínai disztárcsa az lehet... ha leszáll 130-nál az mekkora balesetet is okozhat forgalomban? Nagyot. Ettől és még pár dologtóll eltekintve a szigorításokat a sok sok himi humi tuning Gyuri vezetette be... Lázadni lehet, a rendszer nem fog változni.

    VálaszTörlés
  5. A szakadt Sierrás kőműves Józsis dumát kurvára kikérem magamnak... Szakadt Sierrám van , kurvára nincs ültetve, mindene gyári, rohad is itt-ott, viszont a fékei és a futóműve hibátlan, mert nekem az a fontos, nem az ültetés (mondjuk vágott rugóval ugye)....
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Akinek nem inge,ne vegye magára..nyilván a ténylegesen rommá rohadt,szakadt,fékkel éppen hogy rendelkező autóra gondoltak.
    De ez lehetett volna, Lada,vagy Suzuki,vagy,ami tetszik...mindegyikből van bőven.

    VálaszTörlés
  7. Ezért teljesen felesleges példálózni ilyenekkel ;)

    VálaszTörlés