2013. szeptember 19., csütörtök

Csoportos terápia - avagy év végére meggyógyul


Általában a tavasz a találkozós szezon legmozgalmasabb időszaka, olyankor kell minden hétvégén Budapesten, vagy annak közvetlen közelében lennünk különböző rendezvényeken. Ám idén valahogy az évnyitó és ezzel együtt a nyár is sokkal enyhébbre sikerült, helyette pedig nagyon úgy néz ki, hogy őszre jelentettek be többen is igen érdekes találkozókat.

A legutóbbi budapesti utat követően abban a hitben gurultam végig a négyesen, hogy már csak egy Retro Cruise Night van hátra és jöhet a téli garázsolás. Ezzel szemben már néhány nappal később, az előző bejegyzés keletkezésének idején már tudtam, hogy a kettő között egy újabb túra vár, hiszen a Kultmobil szervezésében hazánkban is elindul a Cars n Coffee nevezetű rendezvény, amely a kaliforniai napsütéses hajnalok kávé és benzingőzös hangulatát kívánja áthelyezni Kishazánkba. Az ilyet látni kell, ha mindegyiken nem is tudunk - nyilván nem egyszeri alkalom volt, kint legalábbis nem az - az elsőn illene megjelennünk. Ha pedig már úgyis útra kelek, akkor az éppen ezen a hétvégén zajló Transporter találkozót is meglátogatom, valamint végre elgurulok Tatabányára is, ahol a Bogártalálkozó szervezői az autóm vásárlása óta invitálnak igen melegen.


Szokatlan módon a Bogár menetkészen állt, és várta, hogy indulhassunk. Mindössze a karbi gázkar porblémájának végleges megszűntetése miatt kellett kicsit összeolajozni a kezeimet, de egy kis csiszolópapír csodát művelt a vegyszerek miatt kissé megrozsdásodott tengellyel. Sajnos arra nem maradt idő, hogy a 12 Voltos átalakítást megcsináljuk, így még a félig halott 6 Voltos rendszerrel indultam útnak. Mivel közeledett az éjszaka, így úgy döntöttem jobb, ha az autópályát választom, hiszen nem kell sötétben a szélvédőre vicsorogva anyáznom Poroszló és Füzesabony képviselőtestületét, amiért nem képesek a városaikat összekötő utat közlekedhetővé tenni. De nem csak számomra járhatatlan, hanem mindenki más számára is.

De igazából nem volt nagy probléma, szépen faltuk a pályát, kamionokat és tötymörgőket előztünk, majd pedig a 6 Volt tréfált meg minket kissé. Ugyanis annyira nem tölt a dinamó, vagy annyira halott az aksi, hogy Gödöllő környékén, ahol az emelkedők kezdődnek, nem volt már benne akkora feszültség, hogy egyszerre menjen a lámpa és az autó. Visszalassult egy padlógázas 50-re, ami az emelkedőn visszaesett 40-re.


Tipikus dugulás-szerű érzésem volt, vártam, hogy mikor áll le alattam teljesen, de nem. Persze a kamion mögöttem villogott, mintha az bármit segítene a helyzeten. Végül nem is tudom mitől sugallva lenyomtam a fényszórót helyzetjelzőre, és mint a filmekben, amikor a boxolót romjaiból életre pofozzák az utolsó menetre, úgy lódult meg az autó, és onnantól semmi probléma nem volt. Olyannyira nem, hogy amikor már Budapest határában sötétedni kezdett, felkapcsoltam a lámpát és tökéletesen ment. Ki érti?

Másnap kora délután elindultunk a Transporter találkozóra, mint kiderült totál feleslegesen. A kemping még tök üres volt, hiszen a legtöbben nyilván a pénteki munka befejeztével indultak útra. Ám a hétvége programja kissé feszes, máskor sajnos nem fért bele a látogatás.


Másnap reggel korán keltünk, hiszen a Cars and Coffee várt minket. De mint kiderült, nem elég korán, hiszen mire átdöcögtünk a városon a Kicsem Park bejáratához, a találkozó nagyobb részének már csak hűlt helyét tekinthettük meg. Ugyan még beálltunk a foghíjas sorokba, és pacsiztunk egyet a szakadó esőben nézelődő ismerősökkel.

Az elképzelés - még ha nem is saját - zseniális, a helyszínválasztás pedig még talán annál is szenzációsabb egy autós találkozóhoz. Sőt, még a szervezők rémálma, az eső sem tehette tönkre a rendezvényt, hiszen a résztvevőket nem zavarta a víz, a hely atmoszférájához pedig szerintem még hozzá is adott. Egy brit nemesi birtokon érezhette magát az ember, ahol valamely herceg garázsának szemléjére gyűlt össze a műértő közönség. Ugyan nem sokat és nem sokáig láttuk, Kultmobil, nagyok vagytok! A következőn ott leszünk nyitásor!

Innen a kiváló időben továbbáltunk. Azaz egyedül folytattam az utat Tatabányára, ugyanis a többiek Dani szülinapját ülték meg, ahova nekem délután kellett csatlakoznom. Az első kaland az Erzsébet híd előtt ért, ahol a szétvert úton próbáltam átbotorkálni, holott többször megfogadtam, hogy nem megyek arra - de most az volt a legrövidebb út és siettem. A perifériából láttam, hogy a külső sávban megjelenik mellettem egy autó és a sofőr néz rám. A kátyúkerülgetés közben egy gyors pillantást vetettem rá. rendőr volt.


Kihúzódott mögém, én pedig éreztem, hogy most fog levillogni. De nem. Jó, akkor most nem kerülgetek semmit, nem hívom fel jobban a figyelmet arra, hogy mennyire nehezemre esik ezen az úton haladni. De nem volt szerencsém, mert a híd csatlakozásánál akkorát csattant az alvázfej az aszfalton, hogy szerintem a várban nézelődő túristák azt hitték visszatért a szovjet hadsereg. És Bandiék még ezt követően sem kapcsolták be a fényhidat, egyszerűen kikerültek és mentek a dolgukra. Nem mondom, hogy nem készítettem a síkosítót, hogy legalább ne fájjon...

Az eső pedig csak esett. Amikor kiértem a pályára kezdett rá igazán. A két nappal korábbiból kiindulva kicsit tartottam attól, hogy a lámpa-motor-ablaktörlő triumvirátusból valami majd megdöglik, de szerencsére Tatabányáig bírta a közös munkát.

Viszont az eső nem állt el Tatabányán sem. Ahogy megérkeztem a találkozó helyszínére, kicsit elment a kedvem az egésztől, hiszen a parkolóban alig 10 autó sorakozott. De szerencsére a szervezők hamar felvilágosítottak, hogy éppen tart a felvonulás, ott vannak a résztvevők.


Hamarosan be is gurult a sor, amelyben nagyon sok régen látott ismerőst fedeztem fel, s tudtam, hogy nem lesz ez rossz az eső ellenére sem. Nem is volt az. Ugyan sokszor találkozik az ember olyan arcokkal, akik érzik a csíziót, ha autóépítésről van szó, de azt csak kevesen látják, hogy miért jó az, amikor a hátsó kerék borul, az első pedig centikkel bentebb van, mint a sárvédőívvel, ellenben minden más autó tökéletes illesztésével. Ugyan a bogaras társadalomból kissé kiábrándultam, pláne a debreceni eseményeket követően, ezeket a srácokat csipázom, itt értik igazán, hogy miről is beszélek. Nagy volt, asszem megyek még bogártalálkozóra.

Az esemény hamar lezajlott, az eső miatt elmaradt a gyorsulás, így nem kellett az eredményhirdetés előtt eljönnöm. Szörnyű érzés lehetett a végig zseniálisan helytálló szervezőknek, hogy a zárás után gyönyörűen kisütött a nap, így ezúton is le a kalappal előttük.


Budapesten felvettem a lányokat, és folytattuk az utat Rétságra, ahol megültük Dani szülinapját, másnap, a visszaúton pedig öt emberrel kellett megmászni a Börzsönyt a farba rejtett mind a 34 lóerővel. Jelentem kitűnően sikerült, így közel 500 kilométer után mindenféle hibától mentesen intettem neki búcsút a Krazy Kutters műhelyének udvarán.

Jövő hét vége fele találkozunk újra, amikor is a tervek szerint egy doboznyi 12 Voltos alkatrésszel érkezek majd vissza Budapestre. Ezeket be is építjük ott helyben, valamint feltesszük az autó a csápos emelőre, hogy meglessük hogyan lehetne beszerkeszteni alá az airride rendszert... Tudom, tudom, hogy lehet kapni, de jelenleg nincs rá felesleges fél millióm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése