2012. március 25., vasárnap

Fogyasztási rekorderek vagyunk!

Először az őszi Retro Cruise Night-on kellet sofőrt "fogadnunk", hogy autó híján meg tudjuk jelenni az eseményen. Most hasonló helyzet állt elő, hiszen a tervek szerint szombat reggel indultunk volna Miskolcra, ám Gyuri dolgozott a Saabbal, a Typ4-nek még nincs műszakija, a Bogaram péntek este nem készült el, a másik két családi autó egész máshol volt, a Yugoval pedig jobbnak láttuk nem nekivágni a szerpentineknek.

Teljesen más miatt beszélgettünk DD-vel, az előző számunkban bemutatott Cápa tulajdonosával, amikor megkérdezte, hogy mi a helyzet a Magazin körül. Miután elmeséltem neki, hogy éppen nem tudjuk hogy jutunk el Miskolcra, annyit mondott:
- Várj, telefonálok egyet... - eltelt öt perc - ...van egy fuvarotok a Cápával.
Nem mondtam nemet a felajánlásra, pláne, mert imádjuk a vasat. Egy rövid reggeli intermezzo után, némi késéssel érkeztünk meg Lillafüredre, majd pedig a lezárt hegyi szerpentineken megnézhettük, hogy mit bír a vas. És igen-igen, van olyan, amikor "céltalanul" vezeted az autót, és az jó. Nagyon jó. 

Ennél már csak az okozott nagyobb örömöt, amikor a nyíregyházi kerülő miatt 350 kilométeres túra után hazaérkezvén, a BMW átlagfogyasztása 5,6 literre jött ki. És nem, ez nem az szokásos "két litert nem vallunk be" a fogyasztás, hanem a valós. Ami egy turbós, 2.4 literes dízelmotortól igen jó teljesítmény, pláne, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a szerpentineken volt néhány padlógázas szakasz, hogy tartani tudjuk a lépést a fotózandó alannyal, valamint azt, hogy egy 1355 kilogrammos karosszériát, és benne ülő négy személyt kellett repítenie. Ilyenkor kérdőjelezzük meg a hibridtechnológia légjogosultságát...
Büszkék vagyunk a Cápára, és köszönjük DD-nek a segítséget!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése