2012. március 5., hétfő

Csináld magad, ha hülye vagy

A Helyzetjelző mai adásában kedves kollégáim éppen azon poénkodnak, hogy azért lett ez a műsor neve, mert az az egyetlen dolog, ami működik a Bogaramon. Hát tévedtek. Sokkal inkább az az egyetlen, ami nem működik. Ez ellen pedig tenni akartam.
Tudni kell, hogy egy műszaki analfabéta vagyok. Ahogy a Helyzetjelző első adásában is mondtam, az eddigi legnagyobb teljesítményem az volt, hogy - majdnem - egyedül kicseréltem a komplett kábelköteget. Ennek ellenére az elektromos dolgok azok, amelyekhez még kevesebbet konyítok, éppen ezért a legjobban utálok. Így talán érthető, hogy amikor sokadjára sem sikerült rájönnöm a helyzetjelző, hátsó lámpa, műszerfal- (azaz óra) és rendszámtábla világítás hibájának okára, berágtam és gondolatban elküldtem minden amperseggű Jürgent a búsba.
Kicsit betelt a pohár, leültem az üres garázsba a vassal szemben és elkezdtem agyalni a jövőn: Tavaszig meg kellene csinálni a muzeális minősítést, de legközelebb csak áprilisban lesz elérhető távolságban, akkor meg már nem marad majd idő befejezni a futóművet a Rajzásig. Ha pedig a Carstyling-EMAT-ra is alacsonyan szeretném vinni, akkor a már az áprilisi minősítés előtt le kellene ültetni... Bonyolult az élet...
Korábban mondtam olyat, hogy Oli 50. szülinapjára, ami 2015-ben esedékes, egy teljes lakatolás-fényezést szeretnék beiktatni, hiszen az előző tulajdonos megtörte a jobb ajtót, amit talán kicsit sok gittel javítottak, a hátfalat szintén nem a legszakszerűbben lakatolták, és egyéb hasonló okosságok, amik nem látszanak, de tudok róluk és zavarnak. Ezért úgy döntöttem, hogy most tavasszal kap egy sima műszakit, aminek lejárta után nekiláthatunk a munkának, majd jöhet az OT, amikor már semmibe se lehet belekötni. Nehéz szülés volt, elvetéltünk.
Ezekkel a gondolatokkal együtt az is megfordult a fejemben, hogy akkor lassan neki kellene kezdeni a futómű gyártásának, mert aztán különböző személyek és tárgyak felmenőit fogom emlegetni, hogy már megint mindent az utolsó pillanatra hagyok mindent. Két éve a garázsban porosodik az ültetőmaggal ellátott futóművem, keskenyíteni kellene. De mennyit? Milyen magas legyen az autó? Ahhoz kellene mérni a keskenyítést is. Egyáltalán mennyit szélesít az első tengelyen a felni és a tengelycsonk? Próbáljuk ki!
Az elektromos gebasszal szembeni impotenciámkor lehúzott rolón keresztül úgy gondoltam, megoldom én magamnak, hiszen mi lehet benne olyan bonyolult? LEGO az egész. Segítségül hívtam Gugli barátomat, majd a TeCsőn találtam is "tutorial" videót, amiben a jóember 15 perc alatt cserélte le az egyik oldali tengelycsonkot... Hát nekem kicsit többre sikeredett, majd félbemaradt a műtét, hiszen célszerszámra van szükségem, hogy a gömbfejeket ki tudjam nyomni.
Ugyan Juan időközben a segítségemre sietett, de így is csak egy lépéssel kerültünk közelebb a megoldáshoz. Holnap folytatom, de előreláthatóan, ha végeztem túlságosan alacsony lesz. Olyannyira, hogy nem fog tudni kiállni a garázsból, de jelen pillanatban ez nem is érdekel. Ha már ennyire belejöttem majd a seggét is hozzáigazítom az orrához, megnézvén mi az a hasmagasság, amit a lejáró elvisel. Lehet-e hasalós autóm, vagy maradjak a Cal-looknál? Meglátjuk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése