2009. szeptember 21., hétfő

Festivál, Debrecen

Tavaly decemberben gyűltünk össze először, a Fórumban, ahol megbeszéltük, hogy mi öten (Bill, Tamás, Robi, Dzsanni, én) csinálunk egy évzáró találkozót. A körvonalak megvoltak: Egy napos lesz, előesti Cruise Nighttal, igényesen, akár egy nagy nyugati találkozó...

A célok adottak voltak, majd, miután fél év elteltével megkaptuk az elutasító levelet a várostól, a kedv kissé alábbhagyott, a kiszemelt helyszín elérhetetlenné vált. A kezdeti nehézségek után azonban szép lassan beindult a találkozó szekere, újra elkezdtük törni a fejünket a helyszínen, a programokon. A Lovarda területét elég hamar megtaláltuk, majd nekiálltunk szponzorokat kutatni, versenyeken agyalni.

Szépen lassan minden kibontakozott, nagy nehezen sikerült a szükséges anyagiakat is előteremteni. Ezúton is szeretnénk megköszönni támogatóinknak a segítséget, akik nélkül az egész nem jöhetett volna létre: MBK / Auto Carma Zrt. - Tipp Autó - Seat szalon, Debrecen / Lorry-33 Bt. / Dr. Tuning / Czakó Búvár Kft. / Terbi Bt. / Ratro.hu / Z-Design / Akku-97 Kft. / Hajdú étterem / Szabados Tamás / Merki István / Káplár Tibor.

Az egész a péntek estével kezdődött, amiről odalent már beszámoltunk, majd azt nagyon rövid idő (2 óra alvás) után követte a szombat. Reggel 6-kor elkezdtünk bepakolni a helyszínre, és 8-kor már megérkezett az első vendég. Az elején kissé nyögvenyelősen indult a dolog, de hamar megérkeztek a különböző városok-megyék-országok különítményei, és megtöltötték a Lovarda területét.

Félháznál, de időben megcsúszva kezdődött el a tájékozódási verseny, melyre 14 autó jelentkezett. A nem túl egyszerű útvonalat elmondásuk alapján, könnyen vették a versenyzők, bár volt néhány eltévedés is. Első helyezett Teleki Petiék lettek, leggyorsabb időt azonban Kittyék futották, 0:48-al. Az egri csapat pedig 2 óra fölött teljesítette a távot.

Az utolsó tájékozódó még be se futott (az idejük alapján talán nem meglepő), amikor megkezdődött az 1/100-as váltóverseny. Az elején kevesen neveztek, de percekkel a kezdés előtt sikerült rendes mezőnyt felállítani. Először két 2-es Golf indult el, őket Bogár-Golf páros követte, majd a T2-esek, 127-es Fiatok, Kacsa-Lada, Bogár-Bogár, Bogár-Bogár párosok.
A pálya nem volt egyszerű, de különösebb gond nélkül teljesítették a versenyzők.
Az 1/100-at gyújtássorrend állítá követte volna, de ez a versenyszám jelentkezők hiányában sajnos elmaradt.

Számos új, és régen látott autó jelent meg a találkozón, pl. a Nyíregyházán már látott '58-as Karmann Ghia, Pisti elkészült Oettinger cabrioja, egy nagyon ritka szériás Harlekin bogár, és még sok-sok már különlegesség...
Mialatt mi zsűriztük a megjelent autókat, a gyerekek rollerszlalomban vehettek részt, majd pedig rajzversenyen mérhették össze tudásukat.

Ebédszünet után folytatódott a nagyok versenye, az előre felkészített, előlre akasztott utánfutós 03-assal kellett a résztvevőknek végigmenni a szlalompályán. Ez bizonyult a legnépszerűbb versenyszámnak, és ez tartott a legtovább. Voltak, akik gond nélkül teljesítették, de akadt, akinek komoly problémát jelentett a futó irányítása. Azt hiszem, ez a versenyszám a VW Fest névjegye lesz, és jövőre is kipróbálhatják magukat a bátor jelentkezők.

Ezt követően már csak az eredményhirdetés maradt hátra, sorra álltak fel a győztesek a dobogóra, helyükre kerültek az érmek is. Mialatt a zenekar készülődött, kiosztottuk az autóknak járó díjakat is.

A nap zárásaképp a JazzFive zenekar adott nekünk egy kellemes hangulatú élő koncertet, amit két bogaras szövegű szerzeménnyel fűszereztek. Az előadás végén szonte szempillantás alatt kiürült a terület, és csak mi, szervezők maradtunk, hullafáradtan, de boldogan.

Megegyeztünk abban, hogy hagyományt csinálunk a Festiválból, és jövőre ugyanebben az időpontban, ugyanebben a rendszerben (Cruise Night - találkozó) újra összegyűlünk Debrecenben.

Nagy-nagy köszönet mindenkinek, aki segített nekünk, és mindenkinek, aki eljött!
Jövőre újra találkozunk!

2010. szeptember 17. Estivál,
2010. szeptember 18. Festivál!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése