2009. szeptember 7., hétfő

Nagybánya, 2009.Szetp.4-6.

Eljött a nagybányai találkozó időpontja, kissé körülményes egyeztetések után végül is a Debreceni Bogaras társaságból jómagam és Laci bácsi indult a Romániába.

Délután indultunk a Nyíregyi különítménnyel így két Bogár vágott neki az Erdélyi hegyek megmászásának. Természetesen az út nem volt zökkenőmentes mivel Janóék autója úgy gondolta, hogy egy kicsit szórakozik velünk és a gázbovdenjét kiakasztotta…szóval egy kis javítási munkálatot közbe iktatva sikerült tovább haladni.
A továbbiakban az úton nem volt semmi gáz…A határon átérve már eléggé besötétedett így a tájból nem sokat látva érkeztünk meg a Secret Garden nevű Hotelba ahol már javában zajlottak az események. Megjegyzem ha egyedül mentünk volna asszem még most is ott kóvályognánk valahol a román utakon, mivel a Hotel majdnem a nagy semmibe épült…

A nagybányaiak szeretettel fogadtak minket jöttek azonnal segíteni a szobáink elfoglalásában majd hívtak, hogy menjünk le a hotel éttermébe ahol a Bogaras társaság tiszteletére élőzenés mulatság lett szervezve.
A mulatságon már ott voltak az ismerős arcok akikkel jót beszélgettünk...,és ami külön jó hír mert Lacibácsi azt mondta, hogy nem akar nagyon berúgni nos az este folyamán ezt az akadályt is sikerrel abszolváltuk.
Másnap a reggelink elfogyasztása után a Hotelből indultunk egy hosszú 60-70 km-es ( ha nem több) kirándulásra amin kb 25-30 autó vett részt egyik, másik az Erdélyi hegy illetve völgy menetben kisidőre megadta magát de semmi komoly műszaki hiba nem történt.

A kirándulás úti célja a Máramarossziget után lévő településre vezetett ahol megnézhettük a „vicces temetőt” ami arról híres, hogy a megszokottól eltérően a fejfára nem csak a név és a dátumok vannak feltüntetve hanem az elhunyt foglalkozásával és az elhalálozás történetével vannak anekdoták vésve a fejfákra…majd visszafelé útba ejtettük a Kommunista Börtön Múzeumot…amit szintén meglehetett nézni…
Ezt követően érkeztünk vissza a hotelba ahol ebédelés után kezdődtek a különböző vetélkedők mint pl.: zsákban futás, alkatrész tapogatás, kugli, illetve lehetett focizni, valamint a hotel kinti és benti medencéjében lubickolni, vagy aki akart annak a szauna is a rendelkezésére állt.

Majd este ismét összegyűlt a csapat az étteremben ahol megtörtént a versenyek eredmény hirdetése, és a megjelenteknek történő Diploma, valamint a fából faragott emlék plakett kiosztása. A ceremónia után Tombola húzás volt ahol Laci bácsi ismét kaszált, én a megszokottakhoz hűen most sem nyertem semmit. Az este további részében mi a nyíregyi csapattal a hotel hátsó részében erre külön kialakított saját grill partin vettünk részt ahol jókat nevettünk és persze ettünk annak ellenére hogy kipróbáltuk Laci bával az erdélyi speciális pacal levest ami nagyon finom volt. Az evészet és ivászat után jött a táncverseny amin a mi csapatunk nem vett részt annál inkább az ivászatban a hotel éttermében amely kifulladásig tartott, tehát hajnali 3-4 órakor mentünk aludni megjegyzem Lacibácsi be állt mint a gerely…de azt mondta hogy, : „ezért jöttünk ide fiam nem igaz…?!” Ehhez képest másnap a kelés korainak mondható mivel reggeli elfogyasztása után és a szobák átadását követően mentünk Nagybányára felvonulni ahol elég szép számban gyűltek össze autók, kb.: 55 autó lehetett szerintem.
A felvonulás pompásra sikeredett teljesen zökkenőmentes volt ami a román utakra már nem igaz...Motorosok segítettek a kereszteződéseken átjutni biztonságban ők zárták azokat.

Koltón is voltunk ahol a TV is kivonult felvételt csinálni a VW konvojról amíg ott álltunk a helyiek csodálgatták az autóinkat. Egy idős nénike így szólt „ Jaj a jó isten hozta magukat olyan boldog vagyok, hogy hallok igazi magyar beszédet. Tudja kedves és magyarul beszélek akár tetszik itt akár nem, igaz még soha nem voltam Magyarországon, de román sem leszek soha…” azt kérte, hogy had adjon már egy puszit mert neki ez akkora öröm itt ennyi magyart látni legszívesebben mindegyikőjüket megölelném egyszerre- mondta. Hát szó mi szó ez az igaz ragaszkodás és magyarsághoz tartozás, nagyon szívszorító volt.
Innen elbúcsúzva indultunk vissza Magyarországra a Nyíregyháziakkal, Békéscsabaiakkal.
Összességében egy hangulatos élményekben gazdag találkozón vettünk részt.
Mindenkit meghívtunk Debrecenbe az első nemzetközi VW Bogár találkozóra. Itt jelezték, hogy jönnek Nagybányáról, Székelyudvarhelyről, Bukarestből, Kassáról,Csehországból, Békéscsabáról, Gyomaendrődről, Szarvasról, Nyíregyházáról… úgy legyen.