2013. január 6., vasárnap

Kihagyni a kihagyhatatlant


Nincs olyan veterános, akinek ne jelent volna meg álmában legalább egyszer, vagy akár ne lenne napi téma egy fellelt állapotú autó megtalálása egy kert végében, vagy az évek óta elfeledett fészer mélyén. Na én most találtam egyet. Azaz nem, Vida Joci barátom talált egy Adler Juniort és nem a pajtában, hanem az interneten. Az ajánlat visszautasíthatatlan, és mivel tudta jól, hogy hot-rodot szeretnék, azonnal továbbküldte nekem.

Habár az elképzeléseim némiképp másak voltak, egy T-bucket rodot szerettem volna, hogy kabriózás iránti vágyamat csillapítani tudjam, ám mivel valóban kihagyhatatlan vételnek bizonyult, rövid agyalás után a tervek megváltoztatása mellet döntöttem: jó lesz a zárt is, sőt!

Ami először szembetűnt, az a C-oszlop és a tető íve, ami a Balázs rodján teljesen egyenes. Ugyan nincs karosszérialakatos végzettségem, sőt, ez a munkafolyamat még kimaradt az eddigi autóépítő (hahaha) karrieremből is, de a C4-es bódén tisztán látszik, hogy a choppolás az oszlopok elvágásában merült ki. Igen ám, de fotókat láttam már hasonló munkálatokról, valamint azok végeredményeiről is. A szép kivitelezéshez igen komoly szakértelemre és kaszabolásra van szükség, mire az eredetire hajazó ívet alacsonyabb helyzetben megkapjuk, márpedig erre nem árt törekedni, elég csak a sok elszabott top-chop Bogárra gondolni, amelyek közül csak egyetlen jól eltaláltat tudnék említeni. Ehhez még társul a teljes tetőnek az átszabása, hiszen az új ív miatt a méretei megváltoznak. Ja, és mindezt úgy kellene kivitelezni, hogy lehetőleg utána ne kelljen az autót fényezni, hiszen az ilyen patinát nem lehet megfizetni. Vagy ne choppoljunk? Na olyan nincs. 


A másik apróság, ami kevésbé tetszett az az autó hátulja, hiszen itt már nem egyenesen végződik az ablak alatt, hanem egy kisebb puttonyt cipel. Valamint a sárvédők sem a karosszériától teljesen függetlenül vannak felhelyezve, hanem már sokkal inkább az autó részét képezik - akárcsak a Bogáron.

Ezek miatt az apróságok miatt gondoltam úgy, hogy megkérdezem Balázst, állandó mentoromat, hogy mit gondol a dologról. Mivel ő most éppen Amerikában autókázik a Firebirddel, így tartottam attól, hogy túl későn érkezik az esetleges megerősítő válasz.  

De tévedtem. Duplán. Ugyanis nem sokkal később jött az üzenet, miszerint ő nem tanácsolná, hogy megvegyem az autót. Egyrészt, ha T-bucketet álmodtam meg, akkor azt kell csinálni, mert bármi másba fogok soha nem fog tetszeni a végeredmény, úgyhogy inkább azt valósítsam meg, amit elterveztem. Ezzel még tudnék vitatkozni, hiszen az ő autójától is becsokizok a zárt bódé ellenére, szóval nem egész öt perc alatt tudnám kukába dobni a terveket, ha elém tolnának egy Ford A tudor bódét. Ám a következő érve meggyőzőbb volt. Ugyanis az Adler európai autó lévén lényegesen kisebb, mint a tengerentúlon készült társaik, és így kissé bénán mutatna hot-rod formájában. E mellett pedig igazi rodok 1910 és 1934 között gyártott autókból készülnek, ez a vas pedig későbbi, a harmincas évek végéről származik. Bizonyára az imént említett formai fejlődés miatt.

Így hát nem vettem meg, kihagytam azt, amit épeszű ember nem hagyna ki, ráadásul mindezt saját döntésből, zsebemben az árával. Nézem a fotókat, próbálom magam elképzelni, ahogy a volán mögött görnyedek, majd pedig azt, ahogy egy tető nélküli T-bucket ülésében fújja a muslicákat az arcomba a menetszél. Utóbbi nyer. Balázs pedig éppen keresi nekem a megfelelő bódét Amerikában...

5 megjegyzés:

  1. Hogyha nem titkos, mennyi lett volna?

    VálaszTörlés
  2. A legtöbb különbség Balázs rodja és e között a kaszni között abból adódik, hogy Balázs alapja 7 ablakos, 4 ajtós kaszni volt, mig ez egy 5 ablakos coupe. Ezért is a 'puttyony' a hátulján.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az világos, csak egy korábbi kúpénak nem ilyen ívelt a hátulja, hanem ugyanolyan egyenes.

      Törlés
  3. Ha nem pont ilyet akartál, akkor jól tetted, hogy kihagytad. Nekem is pontos elképzelésem volt az autómról és olyan is lett. Szürke belsős, manuális, késői '81-es. Márpedig ez a 8500 gyártott autóból kb. a harmada volt '81-ben. Türelem és meglesz a tökéletes alany.

    Sidaries

    VálaszTörlés
  4. I like the helpful information you provide on your articles. I will bookmark your blog and check once more here frequently. I am fairly certain I will be told many new stuff proper here! Best of luck for the next!

    -----------------------------------------
    Web Design | Web Design Adelaide | Web Design Brisbane

    VálaszTörlés