2012. szeptember 25., kedd

A gépezet beindult



Ennyi idő alatt persze még semmi kézzelfogható eredményre nem sikerült jutni hot-rod témában, de futottam néhány kört, ami alatt pár dolog tisztázódott számomra. Kezd kikristályosodni, hogy mivel és hogyan kellene nekikezdeni...

Ugyan elég sokminden szükséges egy ilyen vasnak az összerakásához, a kritikus pont a karosszéria, így ezen lehetőségek felmérésével kezdtem a kutakodást. Egy helyen hirdettek egy Opelt, asszem 1932-ből, restaurált állapotban, de mivel a háttérben látszott, hogy más is van ott, így felhívtam a megadott számot. Ám, amikor elmondtam, hogy csak egy bódéra lenne szükségem, rákérdezett a másik fél, hogy hot-rodot szeretnék-e építeni. Rávágtam, hogy igen, erre ő elküldött anyukámba és rámcsapta a telefont.

A következő az egy Chevy kisteherautó hirdetése volt. Itt is látszott, hogy van más is a kertben, többek között egy Ford AA teherautó, és egyéb romok, melyek tökéletesen megfelelhetnek a célnak. Tanulva az előző esetből, óvatosabban próbáltam érdeklődni, csak egyszerűen háború előtti vasat szerettem volna, elsősorban romosat. Nem jutottunk sokkal előrébb, egy 170-es Mercedest ajánlott az úr, mint használható restaurálási alap. De annyiban maradtunk, hogy ha arra járok szétnézek, hogy mik vannak, miből lehet válogatni.

Végül sikerült elérnem azt a számot is, amelyet Balázstól kaptam, mint biztos lelőhely - az övé is innen van. Nem is tévedett sokat, az embernek van autója dögivel, ám csak kompletten adja el őket (már amennyire komplettek). Egyből feltette a kérdést, hogy hot-rodot szeretnék-e, mondtam, hogy nem, csak még nem döntöttem el, hogy milyenm autót szeretnék restaurálni (később Balázs mondta, hogy neki lehet mondani, nem törődik vele). Ő is ajánlott 170-es Mercit, majd pedig 1100-as Fiatot. Később mondta, hogy van még egy ugyanolyan C4-es Citroenje, mint a Balázsé, kompletten, 1,6 millióért. Nyeltem egy nagyot, és rákérdeztem arra, ami igazán érdekelt: van-e Ford T? Van, másfél misi. Itt majdnem elkezdtem magamat a földhöz csapkodni, de szerencsére hozzátette, hogy touring karosszériás (azaz négyajtós kabrió). Kétségtelen, hogy érdekes lehetne a végeredmény, de inkább maradok a roadsternél (kétajtós kabrió). Persze ajánlotta, hogy menjek el, nézzek szét nála, valamint mondta, hogy vannak alkatrészei T modellhez. Ez később tutira jól jöhet.


A lakatosoknál nem kaptam konkrét választ. "Meg lehet csinálni, de nem egyszerű" és "ez hülyeség, de nincs lehetetlen", valamint hasonló okosságokat mondtak, ahogy Földi Ati se jelentette ki egyértelműen, hogy megoldható egy ilyen bódé elkészítése. Szerinte nagy szívás, de ha elkapja a gépszíj, akkor addig csinálja, amíg kész nincs. Árat nem tudott mondani. De a váz összerakását azt minden további nélkül vállalta, szóval ez pipa. Csak a méreteket és magát a formát kell kitalálni, de ehhez látnom kell a Balázsét ismét, közelről.

Közben kaptam egy nagyon hasraütés-szerű ajánlatot egy üvegszálas karosszériára. Ez teljesen korrekt, legvégső esetre tökéletes megoldás lehet, egy matt barna fényezéssel (később pedig méretes koromfolttal az oldalán). Ám jobban örülnék, ha vasból lenne a bódé.

Aztán este hívott Balázs, hogy megtalálta a tökéletes motort a leendő rodomhoz, hiszen éppen most akadtak bele egy 1960-as Impala 5.0-ás V8-asába, amely elméletileg olyan 200 lóerő környékén teljesít. Ez egy small block, tehát méretben tökéletesen passzol a terveimre (nem mintha olyan nagy dolog lenne megváltoztatni). Szóval a motor megvan, kb. vasárban elhozható, és még csak rohanni se kell érte, hiszen nem sürgős az eladás.


Hosszú agyalást követően - mialatt a vonal minkét végén a netet böngésztük - az eBayen felfedeztük, hogy igen sok karosszériaelemet is árulnak külön-külön is az Államokban a Ford T roadsterhez. Szinte a komplett autót össze lehet szedni, és bár igen korrodáltak a darabok (ez jelen esetben nem is baj), kb. Bogár-javítóelem árban kínálják őket. Ugyan nem postázzák őket országon kívülre, nem gond, hiszen csak az EK Auto kinti telephelyéig kell eljusson, onnan már konténerben egy autóval együtt bármikor hazajöhet. Ha pedig egy-egy alkatrész mégsem lenne a piacon, azt még mindig le lehet gyártani, talán egyszerűbben, mint a teljes kádat. Ráadásul így nem szükséges nagy összeget egyszer letenni, hanem apránként beszerezhetek mindent a karosszériához. Bár nem a legegyszerűbb, de talán ez a legokosabb módja, nagy valószínűséggel ezt a megoldást választom. Már csak azért is, mert az eredeti patináját, valamint a préselés miatti apró finomságokat nem lehet reprodukálni.


Egyszóval a motor-váltó megvan, a váz elkészítésére találtam embert, a bódé beszerzése pedig megoldható értelmes áron. Egyszóval kész az autó. Csak akkor azt nem értem, hogy miért nem áll már itt a garázsban? Lélekben felkészültem, hogy majd valamikor 2014-ben ülök majd a volánjához, na meg arra is, hogy esetleg addig egy-két ősz hajszál is megjelenik a fejemen. De kit érdekel?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése