2010. június 4., péntek

Pisti's vert

A cabrio - ugyan két találkozón már élőben is láthattuk - lassan elnyeri végleges formáját, és ezzel ismét az útra kerül. Azonban 2008 decembere óta rengeteg dolog történt vele, amíg idáig eljutott.
Amikor megérkezett, talán csak a motor szorult javításra, és a ponyva cserére, ezen kívül pedig teljesen használható lett volna az autó. Pisti azonban úgy döntött, hogy, ha már lúd, akkor legyen kövér, és belefogott egy komolyabb felújításba. Az autót szétszedték, kilakatolták, és bár korábban se volt éppen csúnya, a gyári színkód alapján új fényezést kapott.
Az összeszerelést követően jöhetett a kárpitosmunka, ami kiterjedt az üléseke és a tetőre is. Jelenleg éppen a kárpitosnál vár arra, hogy a mester belevágja a ponyvába a hátsó ablakot. Ezt követően a karburátorok felújítása és beállítása következik.
Ezzel elméletileg befejeződnek idén a munkálatok, következik az élvezet, jövőre pedig sorra kerül majd a felnik feketére szinterezése, és az élek felpolírozása, valamint nyílván egy szolid ültetés is (hiszen csak egy sportkocsiról van szó).
Aminek még nem sikerült teljesen utánajárni, az az, hogy valódi Oettingerről van-e szó, vagy csak replica lehet. Előbbiről tanuskodik minden olyan tartozék és extra, amivel ezeket a cabriokat szerelték (200-ig skálázott, Oettinger feliratos km-óra, Recaro ülések, Kamei középkonzol, Bosch műszerekkel, Porsche Diamant metallic fényezés, ATS Classic felni, ködlámpák, stb).
Az egyedüli dilemma a motor, hiszen egy AS21 kódú, 1641ccm-s motor van benne dupla 40-es Solex-el, holott a TSV1600-at 1584 köbcentissel szerelték anno. Persze könnyen meglehet, hogy időközben motort cseréltek benne... És, ha már itt tartunk, akkor íme egy kép a felújítás előttről:
És a jelenlegi állapotról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése