Ugyan még a mai napig sem érkezett el a
határozottan tavasznak nevezhető évszak, az autós társadalom fittyet hányt az
égiek mesterkedéseire, és hivatalosan is elkezdődött az idei szezon. Na, nem
kell azt képzelni, ahogy szakállas marcona harcosok dacolnak az időjárással
szemben, mint ahogyan anno a vikingek tették egyárbocos hajóikkal észak tengereinek háborgó vizein. Egyszerűen csak megnyíltak a
Hungexpo kapui, ahol a látogatók megcsodálhatták az idei első nagy kiállítást,
az Autó, Motor és Tuning Show-t.
Mi nagyon sokáig csak látogatóként terveztük
körbejárni a kiállítást, ám végül úgy alakult, hogy mégiscsak kiállítunk egy
vasat, valamint építünk egy kis standot is. A tavalyi KgstPartyn jól bevált
módszert alkalmazva, 0 forintból állítottuk fel a kis nappalinkat, amely egyesek
számára talán visszataszító lehetett, de igyekeztünk magunkat adni, nem
próbálva megmutatni azt is, amink nincs.
Kontrasztként pedig ott díszelgett a standon
Patkós Balázs frissen elkészült Zsigulija is, amitől nem csak a első
pillantásra, de minden reggel, illetve minden különböző irányból beeső
fénysugár megcsillanását követően becsokiztunk. De nem csak mi, a rendezőknek
is tetszett.
Pénteken elindult a buli. Mivel még munkanap
volt, viszonylag kevesen látogattak ki, így volt időnk szétnézni... Örömmel
tapasztaltuk, hogy a tavalyihoz képest, viszonylag magasabb számban
képviseltették magukat az értelmes autók, esetenként akár azok is, amelyek nem
milliókból épültek, hanem egy igazán jó ötletet helyeztek az előtérbe. Mivel a
klubok a nagy durranásaikat ellőtték a korábbi évek alatt, így a „nagy sztárok”
hiányoztak, helyettük külön-külön talán kevésbé érdekes gépek foglalták el a
területet, ám összességében jó volt rájuk nézni; az összkép – a mi szemünkkel
nézve – sokat javult.
Igaz volt ez az új autókra is, hiszen elég
csak a belgák földig ültetett, különben gyári ferdehátúira gondolni, vagy a
soproniak letisztult VW-ire. Mindemellett pedig erősen megcsappant a bojlertuning-huszárok,
és a dídzsék száma is. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lett volna egy-két
felismerhetetlen demoautó, de ugye kell az elrettentő példa is, különben
Sanyika sose tanulja meg, hogy mit ne csináljon a szutykával.
A D pavilonba tett – a bömbölő diumdisu miatt
– rövidre sikerült látogatás alatt megállapítottam, hogy idén a terepminta az
új párizsi divat, hogy egy 50 fölötti, szakállas emberhez nem biztos, hogy a
lila Porsche 911 a legjobban passzoló autó, hogy Skyline R34-re teljesen felesleges
+30 centi toldat, és, hogy vannak emberek, akik képesek három teljes napig
fenntartani az ott szólkó zene elviseléséhez szükséges alkoholszintet.
Viszont a legnagyobb csarnokban egy fokkal
kellemesebb volt a helyzet. A 819 Company standján ugyan jól ismert, de igazán
szemet gyönyörködtető vasakon legeltethettük szemeinket, s bár igazi újdonságot
csak Horváth Laci Civic Shutle-ja okozott számunkra. Szívmelengető, hogy a
srácok mennyire komolyan gondolják ezt az életérzést, ledöntve az idiótamódon
megkreált márkanácizmust. Hatalmas tisztelet nekik!
Szintén főhajtás illeti a Retro Car Klubot is,
akiknek nem is olyan messze fekvő standján idén sokkal változatosabb kocsik sorakoztak. A kiállításra egyébként is jellemző egy erős Volkswagen fölény,
tavaly még ezt a standot is a német gyártó autói töltötték meg. Idén azonban
sikerült sokkal változatosabb, de nem kevésbé érdekes felhozatalt összerakni. Mindezt válogatott stílusban, a teljesen eredetitől az elmebeteg megoldásokig.
A rövid kitérő után újra megpihenhettünk a
raklapból tákolt foteleinken, kellemes Dire Straits-t hallgatva, tökéletesen
kiszűrve a külvilág zajait. Ám, amikor zen szigetére akartunk menni, hogy
a teljes lelki nyugalmat átéljük, elég volt átsétálnunk az EMAT-ra, ahol
többnyire már ismert autók, és kreatívabbnál kreatívabb motorok fogadtak
minket. Na, meg egy autó, amitől tényleg (de tényleg) befostunk...
Éppen Danival csaptunk egy gyors kört a
Motorexpón, majd onnan először léptünk be az EMAT területére. Az első autó,
amit megpillantottunk... valami fehér, lapos, rozsdás test... de nagyon
lapos... de úristen milyen lapos. Ott megállt az élet, a környező standok zajai
távolinak tűntek, a teljes csend és totális áhitat lett úrrá rajtunk, és úgy
éreztük, hogy le kell térdelnünk, hiszen a hobbiautózás istene megjelent
előttünk, és csókot lehelt hunyódó pillánkra. Ott állt a pavilon közepén egy fa
alól kikukázott, szarrárohadt Škoda Octavia kombi, rottyföldön. A küszöb
végigfeküdt a padlón, a kerék úgy dőlt, mint részeg biciklije a kocsma előtt,
és áhh... Mi leborultunk, és hálát adtunk az imént említett istenségnek, hogy
ezt a jelenést elénk tárta. Aztán kiderült, hogy az autó tényleg létezik, és
tényleg ott van maga fizikai valójában. Látható, szagolható, és - ha nem félünk a tetanusztól, akkor - tapintható is. Nem volt kérdés, a föld alól is elő kellett ásni a két alkotó srácot, hogy ezt a csodát megmutathassuk nektek.
Persze ne feledkezzünk meg a többiekről sem,
hiszen sok másik amerikai dög érkezett, valamint 1-2 új hazai építésű hot-rod is színesítette
a rendezvényt. Ez külön öröm, hiszen minél több ilyen vas épül, annál nagyobb esély lenne az esetleges kompromisszumra a rodderek és a hatóságok között. Balázs is alakított a kisszerelmemen, a hűtőrács a hídtest mögé
került, amitől az orra megrövidült. Mikor a terveket elmesélte, kicsit
tartottam tőle, féltem, hogy elveszíti az autó a karakterét, de szerencsére
ilyen baj nem történt, sőt! Így talán még szebb, még arányosabb lett a vas,
amihez a hétvégére megérkezett a hengerfej is, szóval hamarosan összeáll, és
lehet vele menni kenyérér'...
A húzósabb szombati és kicsit talán lágyabb
vasárnapi nap után hullafáradtan, de a tőletek kapott rengeteg pozitív
energiával feltöltődve kezdtünk neki a pakolásnak, majd pedig a végtelen
hosszúnak tűnő hazaútnak. Innentől jön a pörgés, ismét többet leszünk
Budapesten, mint itthon, keveset alszunk majd, sokat rohanunk, de talán egy
cseppet sem bánjuk. Sőt, csak jönne már a következő...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése