Hogy megértsük a történetet, fontos
tudni, hogy alapvetően nagyon nem szeretem a születésnapjaimat.
Ehhez sok régi negatív emlék szolgáltatja a táptalajt, amit majd
egyszer a pszichológusom pamlagán fekve fogok kibeszélni magamból,
miközben a pénztárcám tartalma átvándorol a szemüvege mögött
hümmögő, őszülő halántékú úriember zsebébe, aki
jelentőségteljesen jegyzetel egy bőrfedeles füzetbe, mintha
tudná, mit csinál.
A lényeg azonban, hogy a barátaim úgy
érezték, ebből bizony elég volt – itt az ideje, hogy elkezdjem
szeretni azt a napot, amikor megláttam a világot.
Egy jól
átmulatott éjszakán kipattant a fejükből az ötlet: mi lehetne
jobb módja a pozitív irányú változás elindításának, minthogy
egy olyan ajándékkal lepnek meg, amilyet még sosem kaptam – egy
karikával, amin néhány kulcs lóg. Ezek a kulcsok pedig életem
első autójának ajtaját nyitották. Ha bárki azt hiszi, hogy az Ocean's Eleven című
moziban George Clooney és Brad Pitt furmányos volt, mikor
kirámoltak három vegasi kaszinót, akkor téved, ugyanis a srácok
olyan összeesküvést szőttek a hátam mögött, amibe a fél
országot sikerült bevonniuk. És én erről mit sem sejtettem. De ezt ők regélik el...
Bár már eltelt pár nap, volt időm
emésztgetni, barátkozni a gondolattal, ám még mindig alig akarom
elhinni, hogy itt áll az ablakom alatt a kis Škoda 120L. Márpedig
azóta párszor már megcsíptem magam, és a jelek szerint tényleg
nem álmodom. Ha mégis, akkor baj van, mert alva vezetni nagyon
veszélyes, és már sikeresen túl vagyunk néhány próbaúton,
amit tökéletesen abszolváltunk.
Természetesen egy 24 éves autónál
vannak apróbb szépséghibák: itt-ott javított fényezés, egy-két
rozsdafolt, fütyülő ékszíj, vagy a félrekalibrált gyújtás,
de ezek olyan dolgok amiket minimális törődéssel könnyedén
lehet orvosolni. És amúgy sem nézegetjük az ajándék patás
állatok fogazatát.
Azóta kis családomtól folyamatosan
záporoznak a kérdések, hogy mik a terveim a fehér csehszlovák
tündérrel, aki a keresztségben a Lujza nevet kapta. Hát első
körben beállítjuk a gyújtást és kap egy új ékszíjat, hogy ne
fütyüljön a motor. Míg ez készül, addig szépen körbe nyaljuk
majd, és úgy kitakarítjuk, hogy a pedálok alatt lévő
gumiszőnyegről is meg lehessen enni a vasárnapi ebédnek szánt
csülökpörköltet főtt krumplival és kovi ubival. Aztán az egész
kasztnit felpolírozzuk, hogy csillogjon a gyári fény. Valamint
bekerül majd a gyári rádió a gyári hifivel együtt, ami az évek
során mintegy elpárolgott az autóból.
Természetesen kell majd valami zsír
felni alá. Egyelőre még csak a lehetőségeket keresem, de
valószínű, hogy beújítunk egy garnitúra Bogár kereket (hiszen
ugyanaz az osztókör), kap valami durva színt, és megy is fel a
kocsira. Semmi flancolás.
Gyurew tegnap már kifejtette, hogy
pikk-pakk motort lehetne cserélni a Škodában, és a gyári 1200
köbcentis blokk helyére Ernő barátja pillantok alatt be tudna
hegeszteni mondjuk egy 1.8-as Volkswagen erőforrást. No, nem esszük
annyira forrón a kását. Különösen azért, mert az eredeti motor
is nagyon szépen muzsikál. Talán majd egyszer elgurul a gyógyszer,
ha meguntam a cseh hengerek duruzsolását.
Addig viszont inkább a futóműhöz
fogunk majd hozzányúlni kicsit, ugyanis, ahogy az a Škodáknál
lenni szokott, kissé farnehéz a gép, és enyhén motorcsónakszerű
a kiállása. Szóval sanszos, hogy elölről legalább 10 centitől
búcsúzni fogunk, hogy optikailag egyenesbe hozzuk a kasztnit. Vagy
bepakolok a csomagtartóba 3 zsák cementet, hogy kicsit lehúzza az
orrát.
De a hülyeséget félretéve, egyelőre csak
vigyorgok, mint nyúl a vadalmára, és barátkozom Lujzival, akit
szépen apránként majd igyekszek egyre jobb formába hozni, hogy
minél több kilométert tudjunk együtt megtenni, és koptatni
Kishazánk viharvert útjait.
Gratulálok életed első autójához és sok boldog közös kilométert nektek. :)
VálaszTörlésGratula! :-)
VálaszTörlés(Ha gondolod, van egy antik Blaupunkt rádióm. Ha érdekel, keress privátban.
http://veteranapro.hu/autoradio-hangszoro/26211-blaupunkt-frankfurt-autoradio)