Jelentem, új jármű vette át az Accordtól a vénségért kiadott
stafétabotot. A támadás ugyan házon belül történt, a korkülönbség mégis
jelentős: 13 év. Kis matek után ki is jön a végeredmény: egy több mint 44 éves
szerkezet állt a házhoz. A kerekek száma viszont, akárcsak a szállítható személyek
száma, mindössze kettő. Na itt a csavar. Motorról van szó kérem. Na de milyenről! Egészen konkrétan
egy 1969-es CB250-ről. Régi szerelmeim a '70 előtti kétkerekűek, ez a Honda pedig
tökéletesen megtestesíti mindazt, amire vágytam. Remek kiállású, klasszikus ez, ebben még
"volt anyag".
Pár hónapja hirtelen felindulásból tértünk be egy fővárosi
szalonba, ahonnan néhány hibátlan testvére került már ki. Az aktuális
sztár egy 350-es volt, ragyogó arany fényezéssel, patika állapotban. Ez pedig
ott valahol hátul, a ponyvarengeteg mögött porosodott, és várt.
Pár perccel az
észlelése után már megtörtént az első indítási kísérlet, nem sokkal később
pedig életre kelt a 44 éves szerkezet. Könnyfakasztó látvány volt, na. Porosan,
sok év állás után köhögve ugyan, de tudatta: érdemel még egy lapot.
A részlet az ördögben rejlik: az ős Honda embléma valószínűleg nehezebb mint egy mai speedbike, hátul ott díszeleg az egykori gyári extra kapaszkodó, és nem kis meglepetést okozva előkerült az eredeti szerszámkészlet.
A részlet az ördögben rejlik: az ős Honda embléma valószínűleg nehezebb mint egy mai speedbike, hátul ott díszeleg az egykori gyári extra kapaszkodó, és nem kis meglepetést okozva előkerült az eredeti szerszámkészlet.
Most, pár hónappal később beindult a restaurálás: eddig egy
tekintélyes méretű lista állt össze, rajta minden aprósággal, ami a kívánt
gyári állapot eléréséhez szükséges. Hatalmas szerelem lenne egy cafe racer,
viszont hiba lenne eltérni a gyári állapottól ez esetben. Termetes
szopórollerre szálltunk fel, nem kérdés. Első körben kap egy új, gyári
fényezést, tetőtől talpig kipucolják mindenét, és sok apróság
kerül a helyére remélhetőleg. Első körben a cél egy használható, 80%-ban
restaurált motor, majd onnan jön a mély víz, és az OT felkészítés. Ám addig
remélhetőleg megélünk pár ezer közös órát, és kilométert.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése