2010. április 30., péntek

Norbi's engine

Arról még maga Norbi számolt be, hogy két hete, a Cruise Night-ra menet, elfolyt az olaj a Bogiból. Mikor hazaértek, rögtön Tsigához került, aki szétszedte a motort.

Itt derült ki, hogy elfújta az egyik dugattyút, ez okozta a túlnyomást, ami miatt kinyomta az olajat. Jelenleg szétborítva pihen a motor, alkatrészre várva, de jövő héten már újra száguldhat!

butolay.hu

Ugyan kisebb partizánakciók révén, illetve találkozókra már többször készültek bogaras témájú pólók, nerégiben végre egy komplett webáruház nyílt, ahol különböző limitált páldányszámú mintából válogathatunk.

Odler Ricsiék a pólók mellett, rengeteg, itthon szinte beszerezhetetlen, kultikus matricát is gyártanak, melyek között ki-ki megtalálhatja a kedvencét, ezért - is - erdemes a Butolay weboldalát végigböngészni!

2010. április 29., csütörtök

Lacibácsi's Ghia

Laci bácsi Karmannjáról utoljára akkor volt szó, amikor kilakatolt állapotban megvette tavaly májusban. Az autó mostanra kezd teljesen összeállni, igaz a munka kicsit háttérbe szorult, hiszen e mellett az öregnek sikerült beszereznie egy másik Ghiat, egy cabriot.

A cél mindkettőnél a majdani OT minősítés, de addig még rengeteg munka lesz velük... Kitartást!

2010. április 28., szerda

VW meeting, Balmazújváros

A 2009-ben hagyományteremtő szándékkal induló balmazújvárosi találkozó idén másodjára is megrendezésre kerül, május 1.-én, a város főterén. A szervezők idén is nagy szeretettel várják a résztvevőket - a tavalyival ellentétben, már pénteken, egy kis előesti bemelegítésre. Másnap pedig kezdődik az igazi találkozó a városébresztő felvonulással, ami után szlalomverseny, gumiégetés, és leg-leg versenyek lesznek.
Bővebb információért nézzétek meg a szervezők weboldalát: www.vwkmo.hu

2010. április 26., hétfő

Our march


A FullStop zenekar elkészítette kis csapatunk indulóját. Ez még csak az első verzió, a próbafelvétel, de reméljük hamarosan érkezik a végleges is. Hallgassátok meg! \m/

2010. április 25., vasárnap

2010. április 22., csütörtök

One step closer

Egy lépéssel ismét közelebb került az autóm a teljesen gyári állapothoz. Felkerültek rá az új fellépők, díszléc nélkül, a korábbi díszlécesek helyére, hiszen a standardokon ilyenek voltak gyárilag. Hogy miért nem csak simán levettem a díszlécet? Mert a bolháknak kifúrták a lyukakat, és úgy elég bénán nézett volna ki.
Egyszer tuti meglesz a 100%-os gyári állapot...

2010. április 20., kedd

Top speed

Mi mindenre nem képes egy 1,2-es motor... :) Annyi szépséghibája van a dolognak, hogy autópályán, a gödöllői lejtőn sikerült csak éppen elérni a sztrádán megengedett sebességet. Egyébként nem szeretem - és nem is szoktam - padlóig taposni szegényt, de vicces volt nézni az arcokat azokban az autókban, amelyek mellett "elsuhantam". Ilyenkor mindig irígylem egy kicsit azokat, akiknek igazi tuningmotor ketyeg hátul...

2010. április 19., hétfő

Twins

Ugyan az autó létezéséről korábban is tudtam, ahogy arról is értesülhettünk Schlosser Zoli blogján, hogy Sopronba került, mégis nagy öröm volt végül személyesen is találkozni.

Barcza Gergely bogara akkor is megérdemelne pár szót, ha csak magát az autót néznénk, de így, hogy valamikor ugyanolyan volt, mint az enyém, számomra különösen érdekes.

Az idők folyamán lekerült róla néhány, azon jellegzetes standard jegyek közül, amik megkülönböztetik a többi '66-os bogártól, de seeblau színe az megmaradt, ami miatt igen jól mutattak egymás mellett az enyémmel.

Remélem hamarosan a magasságuk is közelebb lesz egymáshoz. :) Ami külön érdekes, hogy a vásárláskor nekem is ugyanez a fekete kerék - fehér perem kombináció jutott eszembe először...

2010. április 18., vasárnap

Long-long journey...

Nos nem is tudom, hogy hol kezdjem…a legegyszerűbb ha rögtön az elején… Szóval nagyon vártuk az idei évkezdet mint ahogy ezt mindig… azonban a Rajzáskörüli mizériák pl.: időeltolás, helyszínválasztás nem igazán kecsegtetett sok jóval, erre talán a legjobb példa ,hogy én magam csak két nappal a rajzás előtt döntöttem úgy, hogy mégis fellátogatok a fővárosba és megnézem a vasakat, és hat azért mégis csak egy rajzásról van szó.

Ennek megfelelően pénteken délután elindultunk, a Curiuse Nightra, amely végére értünk oda mivel a Bogi Budapestről mint egy 50 Km-re az autópályán elgyengült, és a pihenőben megnéztem mi lehet a gond. Hát azt a pillanatot senkinek nem kívánom ami a szemem elé tárult a Bogi motorterét felnyitva szinte az összes olaj a lábam eléfolyt és iszonyú füst tört elő…
Ekkor azonnal telefonos segítséget kértem, itt köszönöm mindenkinek aki segített és aggódott a bajban lévő autó után! A szerencse a szerencsétlenségben, hogy miután olajcsere előtt álltam így az autóban volt 3 liter olaj… Nos az motor visszahűlését követően Lacibá megoldotta átmenetileg a hibát, feltöltötte olajjal a vasat és szerencsésen beértünk Bp-re.
Nyilván ez a kis mizéria teljesen befolyásolta a másnapi hangulatomat is.

Nos a rajzás: Hát azt hiszem ezt nem lehet sok jóval kommentálni… A tavalyi rendezvényt nyomokban sem közelítette meg. Az ismerősökkel nem volt hiány, beszélgetni lehetett, azonban egyetlen elfogadható autós verseny nem volt… Ez azt hiszem talán a - nem túl szerencsés - helyszínválasztásnak köszönhető, nyilván most lehet azt mondani, hogy ezt tudtuk amikor elindultunk, mivel a Rajzás egy bevásárló központ parkolójában volt megrendezve… Tehát sok jóra nem lehetett számítani, ami sajnos be is igazolódott…
Ezt követően, miután beszéltem azokkal akiket ismertem és végignéztem az autókat kb. háromszor, az elvitt vendégeimmel úgy döntöttünk, hogy visszaindulunk a fővárosból hiszen egy nagyon hosszú és fárasztó út állt előttünk, és hát sajnos még a rendezvényen töltött idő sem kárpótolt semmi jóval.

Az úton haza felé három autóval indultunk nekem ugye nem lehetett hajszolnom az autót mert a baj az nem múlt el. Amely be is bizonyosodott hiszen a Bogi jó étvággyal fogyasztotta az olajat, ekkor Binci meglógott mivel neki időre haza kellett érnie. Dzsanni azonban végig követett jó hátvédként, szóval egy a fontos, hogy a Bogi haza hozott igaz 3,5 liter olajat fogyasztott 230 km-en 70 km/h tempóval de ez legyen a legnagyobb probléma végül is kellemesen elfáradtunk és a mint egy 5-6 órás izgalommal teli út után jól esett a pihenés.
Szóval voltam már jobb rendezvényen is…

Ezúton szeretném megköszönni Dzsanninak, Bincinek, Tsigának, Billnek és nem utolsó sorban kollegámnak Lacibának azt a segítséget, és segíteni akarást amit ki-ki legjobb tudása szerint nyújtott. De a legnagyobb köszönet a Boginak jár aki fájó motorral is de haza hozott…

Rajzás

Az, aki a barátokkal találkozni ment az idei Rajzásra, az bizonyára nem csalódott, ellentétben azokkal, aki a tavalyihoz hasonló, vérbeli autós napra lettek volna kíváncsiak.

A kedvezőtlen, szűk hely is elégnek bizonyult annak a 200 autónak, amely megjelent, és amelyek között néhány igen komoly darab is feltűnt idén a nagyközönség előtt először. Ilyen, többek között a Junkyard Zombies által épített PG/SG patkány T1, ami talán az egész találkozó legszebb vasa volt.

Közvetlenül mellette a 21 ablakos sambát, és egyre több ízlésesen megépített autót csodálhatott meg a közönség.

Az egyetlen versenyszám a spirálszlalomra kár túl sok szót vesztegetni, és délben, miután párszor végigjártuk az autókat, elindultunk hazafelé. Reméljük, hogy jövőre ismét a tavalyi színvonalt kapjuk, hogy ismét örömmel érkezzen "vidékről" is minél több autó.

Cruise Night #5

Ugyan a Rajzás szervezése körül lezajlódó mizéria miatt a megszokottnál kevesebben, három autóval indultunk el Budapestre pénteken (a megszokott konvoj is elmaradt), hogy részt vegyünk az évnyitó Cruise Night-on. Norbiéknak ugyan ez igen nagy teljesítménynek számított, hiszen Budapesttől 50km-re elfolyt szinte az összes olaj Bogi motorjából. Erről a napokban bizonyára majd ő személyesen számol be.

Sikerült az elsők között odaérni, és így rengeteg időt eltölteni új, és régi ismerősökkel, barátokkal. Az autók felhozatala túl sokat nem változott, igazán nagy meglepetéseket nem láthattunk, hiszen azok a vasak, amelyekhez "személyesen" nem is volt szerencsénk, fotók formájában már korábban is eljutottak hozzánk.

Ilyen pl. a bogár futóműves, matt fehér Typ3, vagy az idei év talán egyik legnagyobb meglepetésének készült volks-rod, amelynek alkotóit mindenképpen dícséret illeti: Sikerült egy újab beteg vasat összerakni. Ugyancsak ilyen a soproni '66-os standard is, ami nekem különösen kedves, hiszen eredetileg ugyanolyan volt, mint az enyém. De erről majd később.

Ami mindenképp feltűnő volt a kilátogatóknak, hogy a léghűtésesek száma erősen lecsökkent (talán a Rajzás miatt nem jöttek annyian távolról) és a vizesek évről-évre egyre többen érkeznek. Idén talán többen is voltak, mint a levegősök.

A Cruise Night hozta azt, amit minden évben: Egy kellemes estét, hangulatos beszélgetésekkel, és idén először az El Dorado díjjal, melyet a fent említett - és alul látható - matt fehér Typ3 nyert el.
Képek a szokásos helyen hamarosan!

2010. április 14., szerda

Cruise Night

Már csak kettőt kell aludni, hogy hivatalosan is elkezdődjön a szezon, ugyanis hiába ilyen-olyan partizánakciók, mindig a budapesti Cruise Night számít a nyitánynak. Pénteken, délután 5-kor, a Kerepesi úti McDonalds parkolójában indul a buli, és az éhesebbek (azaz a korány érkezők) egy-egy sajtburgert is kapnak ajándékba.
És, ha már ajándékokról beszélünk, idén először megválasztják az El Doradot, az aranybogarat/buszt/typ3-4-et.

2010. április 12., hétfő

Endre's bugs for sale!

Endre bogarai (egyelőre még nem publikus okok miatt) eladóvá váltak! Az egyiket pár találkozón már láthatta a közönség, de, aki nem, annak íme két kép róla. 1971-es, eredeti, kissé mattult fényezésű, 1300-as, Magyarországon ritka kézikönyvekkel, és átvételi elismervényekkel. Motorja frissen felújított, 0 kilóméteres. Az autó eredeti felnikkel eladó. A részletesebb adatait ITT megtalálhatjátok!

E mellett egy kilakatolt, 1975-ös Jeans Bug karosszériát is eladásra kínál, melyhez egy szintén vadonat új 1600-as motor tartozik. Akinek bármelyik felkeltette érdeklődését, az keresse Endrét az ekokai@med.unideb.hu e-mail címen, vagy a 30/3628103-as telefonszámon.

My new ride :)

Ugyan ismételten nem VW-ről, se nem autóról, sőt még nem is motoros járműről lesz szó, de talán így is belefér a blog témájába, hiszen rozsdás, régi és vas is. Ahogy tegnap is beszámoltam róla, a veteránbörzén sikerült egy remek állapotban lévő Mátra Csepel kerékpárt beszerezni a 60-as évekből.

Ráadásul a bicikli 100%-osan komplett, és eredeti, láthatóak rajta a csíkok a fényezésen, megvan hozzá az eredeti lámpa és dinamo, de még a keréklakat kulcsa is. Az állapota nem muzeális, de egy ilyen korú vasnál egy kis patina teljesen elfogadható, és mindennek ellnére tökéletesen működik, éppen, hogy csak kicsit zörög.

Ma 10km-et tekerve hoztam haza, és az ülése is elég kényelmes. Régóta szerettem volna egy régi Csepelt, (elsősorban Túrát, de majdnem mindegy) és most végre sikerült szerezni egyet. A későbbiekben szeretnék hozzá egy Dongó motort, de ez még a jövő zenéje...

2010. április 11., vasárnap

Old timer fair

Az esősre álló idő ellenére, ma reggel kilátogattunk a vasakkal a veteránbörzére, hogy nézelődjünk, nyálat csorgassunk, és vásárolgassunk ezt-azt. Elsősorban ritka, és értékes bogár alkatrészekre vadásztunk volna, de néhány index és patkólámpa-búrán kívül mást nem találtunk hozzá.

Ennek ellenére mégsem tértünk haza üres kézzel, hiszen sikerült szereznem egy Mátra biciklit a 60-as évekből, valamint egy kezelési útmutatót a Jawahoz.

De, ha ez a vásár nem is sikerült volna, akkor is megérte volna kilátogatni, hiszen volt néhány igen érdekes jármű, amit nem lehet minden sarkon látni.

Sajnos a fényképezőmön elállítódott az ISO szint, ezért a képeim nagyrésze sötét és zajos lett. Ahogy tudtam, korrigáltam utólag, de nagyrészük használhatatlanra sikeredett. Az esőt megúsztuk egy rövid szemelkéléssel, és vidáman tértünk haza az új vassal.

2010. április 10., szombat

Old timer fair Debrecen - tomorrow

Holnap (2010.04.11.), a konzervgyárral szembeni területen tartja a Debreceni Old Timer Club szokásos veterán börzéjét. Az esemény egész nap nyitva áll a látogatók számára, és az alkatrészek közötti túrkáláson túl, lehetőség van autóinkat kiállítani, másokét szemlézni.

The new stickers

Múlthét péntekre elkészültek a matricák, és igen jól mutatnak az autókon. Van még belőlük, aki szeretne, bátran jelentkezzen!

2010. április 9., péntek

Refreshing vwdebrecen.hu

Folyamatosan végezzük a tavaszi módosításokat a weboldalunkon. Ma felkerült a 'történelem' menüpont (később még bővítjük) és a múlt pénteki Debrecen Cruise képei is. Hamarosan minden aktív lesz, érdemes gyakran visszalátogatni!

2010. április 7., szerda

Garbojama

Július első napjaiban (1.-4.) rendezik meg Lengyelországban, Krakkó mellett a Garbojamat, az ottani legnagyobb találkozót. Már, amikor ők itt voltak, megbeszéltük, hogy idén mi is részt veszünk. A terv szerint Zakopane fele, egy túraúton megyünk majd végig, hogy ne csak unalmas autózás legyen. Még nem tudjuk, hogy a konvoj hány autóból fog állni, de, akinek megjött a kedve hozzá, jelezze, és csatlakozzon! Nagyon jónak ígérkezik, remek programokkal, és rengeteg autóval. A tavalyin több, mint 300 léghűtéses vett részt Európa minden pontjáról.
Az esemény weboldala ITT elérhető.

2010. április 3., szombat

American dream

Ma, a Baumax parkolóba szaladtunk ki, hogy megnézzük az amerikai autósok szokásos, évnyitó találkozóját.

A nagyon szép, és hatalmas öreg hajók mellett kb. ugyanakkora számban voltak fiatal, mai autók, és mind annyira idegenek a magyar utakat, és a parkolót is ellepő Suzukik között.

Túl sok szót nem nagyon lehet mondani róla, a motorbőgetésen és a hihetetlen tömegen kívül semmi érdemleges nem történt az alatt a fél óra alatt, amíg ott voltam.

Mind közül talán a 65-66-os Mustang GT tetszett a legjobban, illetve a korábban már itt is bemutatott, többszörös díjnyertes második szériás Mustang.